מנדלבליט נחרץ

אולטימטום לשרה נתניהו: תודי - או שתועמדי לדין

היועץ המשפטי לממשלה נגד עקשנותה של שרה נתניהו ב'פרשת המעונות', בה היא מואשמת - בכפוף לשימוע - בהזמנת ארוחות ממסעדות ומשפים בשווי של כ-360,000 שקל, על חשבון המדינה (חוק)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
שרה נתניהו (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

אביחי מנדלבליט, היועץ המשפטי לממשלה, העביר לאחרונה מסר נחרץ לאשת ראש הממשלה שרה נתניהו, דרך פרקליטיה, לפיו הוא יעמיד אותה לדין ב'פרשת המעונות' אם היא לא תסכים לשלם קנס כספי משמעותי ולקבל אחריות מלאה על מעשיה הבעייתיים לדעתו בתיק זה.

לפי הדיווח ב'החדשות', האולטימטום של מנדלבליט כולל העברת הצעה כספית מצד פרקליטי הרעיה הבכירה, עד סוף השבוע הקרוב, כשלב ראשון במשא ומתן להסדר משפטי בין הצדדים. כמו כן, הסכום המינימלי שהפרקליטות מוכנה לקיים עליו מגעים הוא 200 אלף שקלים, שאת לעומת עמדת נתניהו שמסכימה לשלם מקסימום 50 אלף שקלים.

כזכור, בחודש האחרון התנהלו מגעים בין צוות מפרקליטות מחוז ירושלים לבין פרקליטי שרה נתניהו, בניסיון להגיע להסדר שיוביל לסיום הפרשה מחוץ לכתלי בית המשפט. אלא שכאמור היועהמ"ש התנה את ההסדר בכך שקודם כל תחזיר נתניהו לקופת המדינה חלק מהחוב שבגינו הוחלט להעמידה לדין, ולאחר מכן היא תודה בחלק מהאישומים תוך לקיחת אחריות על מעשיה.

שרה נתניהו מדברת עם עמית תומר מ'כאן', על "רדיפתה", בשבוע שעבר (באדיבות תאגיד השידור הישראלי)

גורם משפטי בכיר הבהיר: "טיוטת כתב האישום נגד שרה נתניהו הוכנה בלב כבד אך היא ממוסמכת ומפורטת. בנוסף יש נגדה עד מדינה, מני נפתלי, שיכול להעיד ולגבות את הראיות. על כן אי אפשר לסיים את הפרשה בלא כלום ולא יעלה על הדעת שנתניהו תצא מהענין בלא קבלת אחריות למעשיה".

ב'פרשת המעונות', כידוע, הוחלט בכפוף לשימוע להאשים את שרה נתניהו בהזמנת ארוחות ממסעדות ומשפים בשווי של כ-360,000 שקל, על חשבון המדינה שלא כדין, תוך רמייה - פרשה שהיא ספיח למה שנותר מתיק המעונות המקורי שכלל אישומים רבים נוספים שהתמסמסו או נסגרו.

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדבליט (צילום: Flash90)
היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדבליט (צילום: Flash90)

פרקליטי שרה נתניהו, בראשות עו"ד יעקב וינרוט, מתעקשים כי לנתניהו לא הייתה כל מודעות לכך שהיא מבצעת עבירות פליליות, מאחר ולדבריה היא סמכה על אנשי הכספים והמנהל בבית ראש הממשלה ומשרד ראש הממשלה, ולא נכנסה לפרטים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר