סערת הצדפות בבריטיש איירוויס

הרב טובול מגיב: "המנות כשרות למהדרין"

הרב יחיא טובול מליאון המעניק את הכשרות למנות הכשרות של חברת התעופה בריטיש איירווייס הגיב לטענה כי באוכל ישנן צדפות ואמר כי מדובר ברשימת אלרגנים בלבד (תיירות)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

איש עסקים יהודי שטס בטיסת "בריטיש איירוייז" מטוקיו לבריטניה, דיווח כי בין רכיבי ארוחתו הכשרה שהזמין מופיעות צדפה ורכיכה, שכידוע אינן כשרות.

האיש, העונה לשם דניס קרושנר, התלונן לחברת התעופה הבריטית על ארוחת ה"סלמון ים-תיכוני" שהזמין, לאחר שמבדיקה של רכיבי הארוחה, עולה כי היא אינה כשרה. מדובר בארוחות הכשרות המחולקות לנוסעים יהודיים, שעליהן מוטבע 'בהשגחת "בית דין צדק דק"ק ליאון (צרפת)" שבראשות הרב יחיה טובול'.

נציגת חברת התעופה כנראה לא הבינה את אופי התלונה וחשבה שמדובר בתלונה על ניקיון הרכיבים, שכן היא השיבה: "נראה שאינך מרוצה מאיכות האוכל שלנו. אנו מבינים את חשיבות שירות הארוחות ללקוחותינו, בפרט כאשר יש להם העדפות תזונתיות מסוימות".

לדברי נציגת בריטיש אירוייז, "אנו בוחרים את חברות הקייטרינג בקפידה ומציבים סטנדרטים גבוהים במיוחד להכנת האוכל".

אך הדיווח, שצבר תאוצה, גרם לבית הדין בליאון לפרסם מכתב המזים ומכחיש את הטענות. הרב טובול מרגיע ומבטיח, כי "כל המוצרים הנמצאים בתוך האריזה החתומה בידי בד"צ דנן, המה כשרים למהדרין מן המהדרין".

הרב טובול גם מסביר את התקלה, וכותב כי רשימת הרכיבים שקרא איש העסקים קרושנר היא בכלל רשימת אזהרה לאלרגנים, שגם היא הודפסה עם טעויות, ואינה נוגעת כלל לארוחות הכשרות.

"להוי ידוע", מצהיר הרב טובול, "שהמשגיחים שלנו הם משגיחים צמודים... עד גמר האריזה". לדבריו, כל החותמות על הארוחות המוגשות במטוסים, מוטבעות ע"י המשגיחים בלבד וניתן לאכול מהמנות ללא חשש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר