"אחותי כלה"

המסע אל הסרט הדוקומנטרי על שידוכין בעולם החרדי

איך הגיעה מורה לאנגלית חרדית מבני ברק, לכתיבת תסריט לסרט ב-YES דוקו? התשובה מתחילה במכללת 'פרוג'. הכירו את שושי אלטמן, חרדית מבני ברק, אמא מצטיינת לשלושה מתוקים, שהחליטה יום אחד ללמוד בימוי וצילום סרטים. אלטמן לא ויתרה על המסגרת הדתית, והחליטה ללמוד במכללת 'פרוג' במסלול קורס יצירת סרטים (תרבות, שיווקי)

מתוך סרט הדוקו "אחותי כלה". (צילום: יחצ)

"אחותי כלה"

"התאהבתי בבימוי וצילום סרטים דוקומנטריים. נשאבתי לעולם מדהים ומרתק שפשוט לא הכרתי קודם. התחלתי לצפות בסרטים ולנסות להבין את החשיבה שעומדת מאחורי כל שוט. לנסות ולהבין את הבן אדם שעומד ממול המצלמה ואת זה שעומד מאחוריה. המצלמה נהייתה פשוט חלק ממני והתחלתי לתעד דברים בלי סוף", מספרת אלטמן.

עם סיום הלימודים, החליטה שושי אלטמן, לעשות סרט על עולם השידוכים החרדים, ולתעד את המסע של אחותה שרי כל הדרך אל החופה:

"מאז שאני זוכרת את עצמי אני "בשידוכים" פשוטו כמשמעו. בכל תקופה בחיים הייתה אצלנו בבית מישהי בשידוכים,. אני ב"ה התחתנתי עם בעלי בגיל 20 כאשר הוא היה הבחור הראשון שאתו יצאתי. נפגשנו חמש פעמים במשך פחות משבועיים והתארסנו. אחריי בתור הגיעה שרי", העניקה אלטמן הצצה לעולם השידוכים החרדי, שהוא שונה בתכלית מהקשרים הנרקמים בעולם הכללי.

לא הכול ורוד בדרך לחופה, ולעיתים היא מתארכת ומתארכת: "קצת אחרי שאני התחתנתי החליטה שרי שהנה היא מוכנה לצאת לעולם השידוכים ולהקים בית נאמן בישראל. שרי היא בחורה כ"כ נאה ומוצלחת שהיינו בטוחים כולם שגם לה זה ילך בקלות, אבל כבר 8 שנים שהייתי שם לידה ומרגישה את הכאב שלה ושל ההורים שלי. את הציפיות שאחריהן מגיעה האכזבה".

לדברי אלטמן יש אתגר מיוחד ביצירת סרט דוקומנטרי בחברה החרדית, שהינה חברה סגורה. והחשש הגדול הוא מה יאמרו הבריות. אלטמן לא היססה להציג בסרט גם את הצדדים הלא נעימים של עולם השידוכים. את הבעיות והקשיים שעוברות ועוברים הרווקות והרווקים בחברה החרדית, שלא מצליחים למצוא את זיווגם בנקל.

הפי אנד של הסרט הוא סגירת המעגל, ששרי ובני משפחתה זכו ללוות את האחות לאחר השנים הלא קלות שעברו יחדיו, אל החופה לבנות את הקן המשפחתי שלה.

איך את מסכמת את חווית הלמידה שלה ב'פרוג'?

"קודם כל- חוויה. מעבר למקצועיות של הלימודים נהניתי מאד גם מהלימודים עצמם. לא סתם המקום נקרא "בית פרוג", הרגשתי שהגעתי הביתה היחס חם, הצוות וההנהלה תמיד נכונים להקשיב ולעזור. המרצים מקצועיים והחומר מועבר בצורה מאד חוויתית ומעניינת. יש הרבה תרגול גם אחרי השיעור שזה מבחינתי היה מאד חשוב ונתן לי פוש גדול. היום כשאני פרילנסרית אני מרגישה שקיבלתי בסיס טוב שעוזר לי לפרוץ קדימה! ".

האם את ממליצה לבנות אחרות ללמוד יצירת סרטים ב'פרוג':

"חד משמעית- כן!. אני מרגישה שפרוג נתן לי קרש קפיצה אדיר כדי שאוכל להתקדם ולהצליח בתחום עריכת הסרטים. הצוות מקצועי ותומך שעדיין מלווה אותי גם בעבודות הפרטיות שלי וכמובן החומר הלימודי רחב ההיקף שנלמד בצורה יסודית ומעניינת. חושבת שכל מי שרוצה להצליח בתחום הזה ותלמד אצלם - תהנה גם מעצם חווית הלמידה (ותראה הצלחה בתחום כבר בשלב הלימוד".

לסיום מה היעד הבא שלך אחרי ההצלחה של הסרט "אחותי כלה"?

"כרגע אני מתעסקת בשני דברים במקביל. מביימת ועורכת סרטי תדמית לחברות וסרטים ללקוחות פרטיים וכמובן התחלתי לעבוד כבר על הסרט הדוקומנטרי הבא שלי".

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית