אזעקות ללא הפסקה בעוטף עזה

מטח ירי כבד לאשקלון ונתיבות. החמאס: "ישראל התחילה"

לראשונה מאז מבצע צוק איתן, ארגון חמאס נוטל אחריות רשמית לירי רקטות לעבר ישראל. המחבלים איימו הערב: "הפצצה תיענה בהפצצה ודם בדם". מהבוקר - כ-80 שיגורים לעבר ישראל (אקטואליה)

ב. ניסני | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ט"ו בסיון תשע"ח | 29.05.18
מחבל חמאס בעזה, השבוע (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)

הסלמה בדרום: סמוך לשעה 22:30, נורה מטח רקטות כבד לעבר אשקלון, נתיבות וישובי עוטף עזה. עד כה לא ידוע על נפגעים או נזק. מוקדם יותר, לראשונה מאז מבצע 'צוק איתן', ארגון הטרור חמאס נטל אחריות רשמית על ירי רקטות לעבר שטח מדינת ישראל.

הלילה נשמעו אזעקות באשקלון, באר גנים. בית הגדי, נתיבות. מרכז הנגב, אבשלום, דקל, יבול, יתד, פרי גן, שדי אברהם, תלמי יוסף, איזור תעשייה אשקלון, זוהר, יד נתן, כוכב מיכאל, נגבה, נהורה, נוגה, עוצם, מרכז הנגב ובעוטף עזה.

בהודעה משותפת שפורסמה הערב (שלישי) על ידי דוברי ארגוני חמאס והג'יהאד האיסלאמי, לקחו הארגונים אחריות משותפת לירי. יצוין, כי במהלך היום נורו כשמונים טילים ופצצות מרגמה לעוטף עזה.

יירוטים בדרום, היום (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

בהודעה נכתב: "גדודי אל-קסאם ופלוגות ירושלים לוקחים אחריות על הפצצת יעדים צבאיים ויישובים באזור רצועת עזה בעשרות טילים לאורך היום. זאת בתגובה לתוקפנות הציונית והפשעים נגד עמנו ואנשי ההתנגדות, שהאחרון שבהם היה תקיפת המוצבים הצבאיים של שתי הזרועות הצבאיות - מה שגרם למותם של כמה לוחמים בתוך המוצבים. זאת בנוסף לפשעים שמבצע האויב נגד עמנו בצעדות השיבה לאורך הרצועה".

ארגוני הטרור הוסיפו כי: "ישראל היא זו שהתחילה בסבב התוקפנות, בניסיון לברוח מתשלום המחיר על פשעיה נגד האזרחים המפגינים בדרכי שלום. תגובתנו היום היא הצהרה כי לא ניתן לשתוק על פשעים אלה בשום מצב. ההתנגדות מנהלת את המערכה מול ישראל באופן שמשרת את האינטרסים של העם הפלסטיני והיא לא תאפשר לה לכפות משוואות חדשות של שפיכות דמים".

הרמטכ"ל בשטח (דובר צה"ל)

"אנו מזהירים את ישראל מפני המשך התקיפה של עמנו. כל האופציות פתוחות בפני ההתנגדות - הפצצה תיענה בהפצצה ודם בדם. נבדוק במשוואה הזאת - יהיה אשר יהיה המחיר", סיימו.

מוקדם יותר אמר דובר צה"ל תא"ל רונן מנליס, כי "מה שראינו היום החל משעות הבוקר הוא מתקפת טרור חמורה על מדינת ישראל. לא נאפשר זאת. מדובר באובדן שליטה של חמאס - אחרי שנכשל בניסיון לחצות את הגדר ולבצע פיגועים הוא בוחר בדרך של טרור תלול מסלול".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר