הדרום תחת אש

רקטה התפוצצה בנתיבות; חיל האוויר הפציץ ברצועת עזה

סמוך לחצות לילה, הכחישה ישראל את הדיווחים על 'הפסקת אש' וההסלמה בדרום הארץ החריפה • מטחי רקטות נורו במהלך הלילה לישובי העוטף, רקטה התפוצצה בנתיבות וצה"ל תקף בעזה (צבא)

ב. ניסני | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

הסלמה בדרום: סמוך לחצות לילה (שלישי) הכחישו בישראל את הדיווחים על הפסקת אש, והתקיפות ברצועת עזה חודשו לאורך הלילה. במקביל, ארגוני הטרור ברצועה ירו במהלך הלילה מטחים כבדים של פצצות מרגמה לעבר ישובי עוטף הרצועה. כמו כן, לראשונה מאז מבצע 'צוק איתן', רקטה התפוצצה בעיר נתיבות.

יצוין כי בסיום הערכת מצב אישר מפקד פיקוד הדרום אלוף אייל זמיר את המשך קיום הלימודים היום (רביעי) בהתאם להנחיות ההתגוננות.

במהלך הלילה הופעלו אזעקות בישובי עוטף הרצועה. דובר צה"ל מסר כי זוהו מספר שיגורים לעבר ישראל וכי מערכת כיפת ברזל יירטה בהצלחה מספר שיגורים. כמו כן, חלק מהאזעקות היו אזעקות שווא.

מהמועצה האזורית אשכול נמסר כי במהלך הלילה הופעלו מספר אזעקות ביישובי אשכול. עד כה זוהו נפילות בתוך שני ישובים ופגיעה ישירה בבית באחד הישובים, ללא נפגעים. כוחות הביטחון מבצעים סריקות במרחב.

הנפילה בנתיבות (צילום: דוברות המשטרה)
הנפילה בנתיבות (צילום: דוברות המשטרה)

עוד נמסר כי לאחר הערכת מצב הבוקר עם הצבא להלן ההנחיות לשעה זו: לימודים בכל מוסדות החינוך מתקיימים כסדרם, תתוגבר האבטחה והליווי של הסעות, תהיה נוכחות של כוחות הביטחון בצירי ההסעות וליד מוסדות החינוך".

במקביל לירי לעבר ישראל, חיל האוויר תקף עשרות מטרות ברצועת עזה. בין היעדים: 25 יעדי טרור של ארגון הטרור חמאס - מחסני רחפנים המיועדים לטרור, מחרטה לייצור רקטות ומנועי רקטות, אמצעי לחימה ימי מתקדם, מתחמים צבאיים, מחנות אימונים ואתרים לייצור אמצעי לחימה.

בצה"ל הדגישו הלילה כי "מדובר בגל תקיפות נוסף נגד מטרות טרור של חמאס הנושא באחריות לכל המתרחש ברצועת עזה וממנה ובתוך כך לתקיפות החמורות נגד אזרחי ישראל. חמאס בוחר שוב לפעול נגד האינטרסים של תושבי הרצועה ולאחר שנכשל בהפרות הסדר האלימות לאורך גדר המערכת בוחר לבצע ולאפשר ירי תלול מסלול רחב כנגד אזרחי ישראל.

"בצה"ל רואים בחומרה את פעילות הטרור של חמאס וימשיכו לפעול נגדה באופן עוצמתי וחד. צה"ל ערוך לממש את פעילותו ככל שיידרש ובמגוון רחב של כלים. צה"ל ערוך למגוון תרחישים ונחוש לפעול נגד פעילי הטרור וימשיך לבצע את משימתו להגן על אזרחי ישראל".

כזכור, בהודעה משותפת שפורסמה אמש על ידי דוברי ארגוני חמאס והג'יהאד האיסלאמי, לקחו הארגונים אחריות משותפת לירי. יצוין, כי במהלך היום נורו כשמונים טילים ופצצות מרגמה לעוטף עזה.

בהודעה נכתב: "גדודי אל-קסאם ופלוגות ירושלים לוקחים אחריות על הפצצת יעדים צבאיים ויישובים באזור רצועת עזה בעשרות טילים לאורך היום. זאת בתגובה לתוקפנות הציונית והפשעים נגד עמנו ואנשי ההתנגדות, שהאחרון שבהם היה תקיפת המוצבים הצבאיים של שתי הזרועות הצבאיות - מה שגרם למותם של כמה לוחמים בתוך המוצבים. זאת בנוסף לפשעים שמבצע האויב נגד עמנו בצעדות השיבה לאורך הרצועה".

ארגוני הטרור הוסיפו כי "ישראל היא זו שהתחילה בסבב התוקפנות, בניסיון לברוח מתשלום המחיר על פשעיה נגד האזרחים המפגינים בדרכי שלום. תגובתנו היום היא הצהרה כי לא ניתן לשתוק על פשעים אלה בשום מצב. ההתנגדות מנהלת את המערכה מול ישראל באופן שמשרת את האינטרסים של העם הפלסטיני והיא לא תאפשר לה לכפות משוואות חדשות של שפיכות דמים".

"אנו מזהירים את ישראל מפני המשך התקיפה של עמנו. כל האופציות פתוחות בפני ההתנגדות - הפצצה תיענה בהפצצה ודם בדם. נבדוק במשוואה הזאת - יהיה אשר יהיה המחיר", סיימו.

יצוין כי עד אמש בשעה 20:00 בשטח ישראל נפלו ויורטו כ-70 פצצות מרגמה ורקטות, במספר מטחים ובשיגורים בודדים. מצה"ל נמסר כי "בין החימושים ששוגרו לעבר ישראל גם רקטות שיוצרו באיראן".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר