המדברים נגד מרן הרב שטיינמן זצ"ל

המחאה של רבי יהודה עדס: "לדבר, זה להיכנס לתוך האש"

במהלך שיחתו השבועית בישיבת "קול יעקב", ערך הגאון רבי יהודה עדס מחאה חריפה נגד המעזים לדבר נגד מרן הגראי"ל שטיינמן זצ"ל ואמר כי "אין בחור שיכול להגיע לדרגת הפרישות שלו" (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
הגאון רבי יהודה עדס (צילום: מוסדות 'בנין אב' )

ראש ישיבת 'קול יעקב', הגאון רבי יהודה עדס, יצא אמש (שלישי) למתקפה חריפה נגד אלו המבזים את מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן זצ"ל גם לאחר פטירתו ואמר כי "לדבר נגדו, זה להיכנס לתוך האש".

במהלך שיחתו השבועית בהיכל הישיבה בפני מאות הבחורים החליט הגר"י עדס לעורר על התופעה החמורה בשולי המחנה. "רציתי לעורר דבר שכואב לי", פתח הרב עדס את דבריו, "שמעתי שיש בחורי ישיבה שנדמה להם שמותר לדבר כנגד הגאון הצדיק הגראי"ל שטיינמן. קיבלתי בבית אבי כי יכול להיות לך מחלוקת עם מישהו בלימוד והשקפה, אבל לדבר כנגדו זה להיכנס לאש".

הרב עדס הוסיף לספר בשם אביו: "בירושלים היה ויכוח בין שלושה 'גדולים' אחד שתק, השניים דיברו כנגד האחד, תוך שנה שניהם נפטרו".

בדבריו הרחיב הרב עדס עם עובדה שהתרחשה עמו עצמו: "כאשר היה תקופה שהיה היפרדות בין הגוף הליטאי לגוף החסידי, היה אברך חשוב תלמיד חכם גדול שדיבר כנגד אישיות מהצד השני. שלחתי להגיד לו שיזהר - מקובלני מרבותיי כי אתה יכול לחלוק בהשקפה ולהקים מפלגה, אך לא לדבר נגד, לדאבון לב כולם, באותה שנה הוא נפטר".

"אתם צריכים לדעת, אין בחור בשום ישיבה בדורנו שיכול להגיע לדרגת הפרישות של ר' אהרן לייב שטיינמן זצ"ל. יש מחלוקת בהשקפה, מה זה נוגע לך?", הוסיף ראש הישיבה.

הגר"י עדס המשיך לתקוף בחריפות את המדברים סרה בגדול הדור זצ"ל: "יש מדור אחד בגיהינום, לא צריך לפתוח קובץ חדש. אין מישהו בדורנו שהגיע לדרגה של החסידות והצדקות של הגראי"ל, אתה חושב אחרת בהשקפה? היזהר בגחלתן שלא תיכווה".

"בישיבה שלנו אין את זה", הוסיף הרב עדס, "אך שמעתי מכמה מקומות שמדברים ככה, צריכים לעשות מחאה גדולה מאוד".

על כך שמייחסים לו כי משתייך ל"פלג הירושלמי" הגיב הגר"י עדס: "מדברים בשמי מה שלא היה! בשעה שר' אהרון לייב נפטר אני עשיתי קריעה ועד היום אני לובש את החולצות האלה, זה נותן לי מזכרת של התעוררות. אחד אמר, 'מה שאתה לומד בשבועיים - הוא למד ביום אחד; מה שאתה אוכל ביום אחד - הוא אכל בשבועיים'".

את מחאתו החריפה סיים ראש ישיבת 'קול יעקב': "אם ישאלו אותי איך לא מחיתי על כבוד התורה אני עונה תשובה שמחיתי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר