שב"ס מיהר להכחיש

יגאל עמיר ברח מתוך ניידת משטרה? לא ממש...

גל שמועות הכזב ששוטף השבוע את רחבי ישראל, הגיע גם לרוצח ראש הממשלה יצחק רבין, שלפי ה'פייק ניוז' התורן הוא הצליח להימלט מתוך רכב משטרתי שהסיע אותו (אקטואליה)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
יגאל עמיר (צילום ארכיון: Flash90)

התקופה האחרונה, בה שוררת בישראל מתיחות ביטחונית, מהווה כר פורה להפצת ידיעות חסרות בסיס ברשתות החברתיות השונות.

מה שהחל בשמועות שווא על מבצע בעזה בשם 'ברק אפור' ועל גיוס מילואים למהלך קרקעי, הגיע היום (רביעי) גם אל יגאל עמיר.

השמועה השקרית שהופצה "דיווחה" כי יגאל עמיר, המרצה עונש מאסר לכל חייו בגין רציחתו את ראש הממשלה יצחק רבין, הובל בניידת משטרתית והצליח לנצל רגע של אי שימת לב מצד מלוויו ולהימלט מידיהם.

"תנ"צ 1572 פרקליטות מחוז ת"א, שפל"ר 12, חיסיון מוחלט", כך נפתחה ה"ידיעה" שהופצה במהירות רבה. "כשהוא כבול בידיו וברגליו, נמלט הבוקר אסיר העולם יגאל עמיר מניידת משטרה אשר שעשתה דרכה לבית משפט השלום, שם אמורים היו לדון בתנאי מאסרו".

הדקות שאחרי הרצח שביצע יגאל עמיר (צילום ארכיון: מתוך 'החדשות')

השטות המשיכה כך: "כשהגיעה הניידת לצומת הרחובות 'דרך נמיר ופנקס', עצר הנהג ע.ר בצד, בעקבות תקר בגלגל האחורי. לאחר כ-5 דקות, כשהסוהר השני, ח.נ, יצא מן הניידת כדי לסייע לע.ר, ניצל עמיר את היותו לבד, פתח את הדלת האחורית-ימנית ויצא - בלי שאף אחד מהסוהרים חש בכך. על המושב נמצא האזיק אשר היה על רגליו. הערכת השב"ס היא, שאחד מהסוהרים סייע לעמיר להימלט".

"בעקבות המצב הרגיש והסיכון אשר כרוך בו, איפול כבד על המקרה", המשיכה ההנפצה בפירוט. "סמויים מפטרלים ברחובות ת"א בניסיון לאתר את עמיר. 2 הסוהרים בחקירת שב"כ. עד הראיה היחיד, א.ש, מוסר כרגע את עדותו. כוננות 9, נוהל חירום מקצר"ר 55, העתקים ס"כ מחוז יפתח, ימ"ר מסובים, רכזי מודיעין, איפול מוחלט וגריסת מידע...".

כשהשקר תפס תאוצה, פרסם שירות בתי הסוהר את ההכחשה המוחלטת, הנכונה: "הופץ הבוקר דיווח שקרי על בריחת אסיר ידוע. מדובר בהמצאה חסרת בסיס".

כזכור, בעת הכוננות באזור הצפון, לפני כשבועיים, עשתה לה כנפיים ה"ידיעה" כי צה"ל הורה לפתוח מקלטים בכל הערים והישובים באזור, כמו גם לוח זמנים המפרט מתי "ישראל יוצאת למלחמה".

בשל כך עלה יו"ר הכנסת אל דוכן המליאה ואמר: "זה לא סוד שביממה האחרונה מנשבות רוחות מן הצפון. הביאו לידיעתי שברשתות ובקבוצות הווטסאפ מופצות בשעות האחרונות שמועות לא מבוססות, הגורמות למתיחות מיותרת בציבור".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר