כללים מטרידים

ממשלת צרפת אוסרת על התלמידות להתפלל בבית הספר

חוזר חדש של מנכ"ל משרד החינוך הצרפתי מבקש לשמור על החילוניות בבתי הספר ואוסר על תלמידות יהודיות להתפלל, ללבוש חצאית או להחסיר שיעורים בגלל חגים דתיים (חדשות)

אילוסטרציה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

מסמך טיוטה חדש של הנחיות לבתי הספר, שגיבש מנכ"ל משרד החינוך הצרפתי, דלפה לאתר "לה פיגארו", וממנו עולה שורת הנחיות נגד היהודים במדינה.

הכללים החדשים, כך נראה, נועדו לשמירה על חילוניותם של מוסדות החינוך, ולביטול ההתחשבות בצרכיהם הדתיים של תלמידים, יהודים או להבדיל מוסלמים.

מנכ"ל משרד החינוך, פירה, צפוי לשלוח את המדריך, בן יותר מ-80 העמודים, למנהלי ומורי בתי הספר במדינה.

בין היתר, ייאסר על תלמידים ותלמידות ללבוש בגדים וסמלים דתיים כגון חצאית או כיסוי ראש מכל סוג. תלמידים לא יוכלו להחסיר שיעורים בגלל חגים דתיים ויחוייבו להשתתף בכל פעילויות בית הספר, גם אם הפעילות נוגדת את השקפת עולמם או את דתם.

כמו כן ייאסר על תלמידים לקיים תפילות, אישיות או קבוצתיות וסירוב ללחוץ את ידה של מורה בגלל דיני צניעות - תוביל לסילוק מיידי של של התלמיד מבית הספר, ללא אפשרות ערעור.

המסמך חתום על ידי משרד החינוך הצרפתי, ארגוני חינוך ומועצות שונות בצרפת, אך הורים ואנשי חינוך בצרפת מסרו כי מדובר בשורת חוקים מטרידה במיוחד, שתיטול את חופש הדת מתלמידי מוסדות החינוך הציבוריים במדינה.

יצויין כי האלטרנטיבה היא מוסדות חינוך פרטיים, שקובעים לעצמם את כללי ההתנהגות, אך לרבים מן ההורים היהודיים אין די כסף למוסדות פרטיים, מה שללא ספק יקשה מאד על חינוך ילדיה היהודיים של צרפת.

הרב משה לוין, סגן נשיא 'ועידת רבני אירופה', ויועצו המיוחד של רבה הראשי של צרפת רבי חיים קורסיה אמר בתגובה לפרסום התקנות כי לא מדובר בשינוי כלשהו וכי מדובר בתקנות המסדירות חוקים קיימים בבתי הספר הציבוריים הצרפתיים.

"בצרפת כידוע הופרדה הדת מהמדינה ונאסר בחוק על חבישת כיפה בבתי הספר הציבוריים לפני שנים. כך גם תפילות וכל סממנים דתיים. היהודים הדתיים שולחים את ילדיהם לבתי הספר היהודיים שם כמובן חובשים כיפה ומתפללים וכו'. החילוניים אינם חובשים כיפה ממילא לצערנו ואת התפילות, כשהם מתפללים, הם עושים בבתי הכנסת.

"איסור לבישת החצאית לגביה כתב המנכ"ל; מדובר על חצאיות ארוכות במיוחד ואין כל איסור ללבוש חצאיות עד הברכיים באופן רגיל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר