3 דיונים על גורלה של אלעד

פרוש יוחלף בנציג "דגל"? מרתון הפגישות - בדרך להכרעה

אמש נועדו בכירי הרבנים של דגל התורה כדי לדון על זהות המועמד מטעמם לראשות העיר אלעד, בהמשך לפגישה עם ח"כ גפני - ולפני פגישה עם ראשי הקהילות שדורשים: לקיים את ההסכם (ארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
גפני עם הגר"י סילמן, אמש (צילום: משה גולדשטיין)

העיר אלעד ידעה בשנת תשע"ג, הבחירות המוניציפליות, את אחת ממערכות הבחירות הסוערות בזירה החרדית. שידור חוזר של מערכה זו ניתן יהיה למנוע בבחירות המתקרבות, במידה ויתמודד מועמד מוסכם על כלל הסיעות.

כעת, בדגל התורה מנופפים בהסכם שנחתם עם ראש העיר המכהן ישראל פרוש בערב הבחירות הקודמות, לפיו הוא יפנה את כיסאו לנציג התנועה הליטאית בבחירות אלו. פרוש עצמו הבהיר כזכור בראיון ל'כיכר השבת' כי יפעל כפי שיורו לו גדולי הדור הליטאים, ובמידה וישמע מהם כי עליו לפרוש מהמירוץ הרי שאכן לא יתמודד על התפקיד.

אלא שבדגל התורה עדיין לא קיבלו החלטה אם להריץ מועמד במקומו של פרוש. בתנועה עושים מהלך מחושב לפני ההכרעה - שתתקבל בזמן הקרוב, כשהדיין הגאון רבי יהודה סילמן מונה כמי שיתווך ויוביל להכרעה שתיפול באופן סופי אצל גדולי ישראל.

ל'כיכר השבת' נודע, כי אמש נפגש הגר"י סילמן עם הגרמ"ה הירש ראש ישיבת סלבודקה, כשבמרכז הפגישה נידונו שתי האופציות: תמיכה נוספת בפרוש או החלפתו בנציג ליטאי.

עוד נודע ל'כיכר השבת' כי יו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני ייפגש עם נציגי קהילות הליטאים בעיר אלעד, בבית דגל התורה בבני ברק. גפני, שמשאיר את האופציה למועמד ליטאי במקום פרוש, צפוי לשבת עם ראשי הקהילות שבאים להשמיע את דעתם מדוע יש להחליף את פרוש ולקיים את ההסכם.

השבוע (שני) בשעות הערב המאוחרות, אף עלה ח"כ גפני למעונו של הרב סילמן בבני ברק. השנייים ישבו כ-40 דקות, ודנו בסוגיית הבחירות באלעד.

גפני עם נציגי 'דגל' באלעד (צילום ארכיון: ישראל כהן, כיכר השבת)

בכיר בדגל התורה אומר ל'כיכר השבת': "אף אחד לא ייקח משרוליק פרוש את הדברים הטובים שהוא עשה, ויש הרבה כאלה". אך באותו משפט הוא מוסיף: "מישהו היה מעלה על דעתו שזייברט לא יקיים את ההסכם מול דגל התורה בבני ברק? הסכמים צריך לכבד. בכל מקום".

בתוך כך, שמו של יוסי שטרית חבר מועצת העיר ביתר עילית, עלה כמי שעשוי להתמודד לראשות העיר מטעם דגל התורה, בתמיכת ש"ס, והשבוע צפויים לעלות שמות נוספים על שולחנם של חברי הכנסת ובכירי התנועה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר