לונדון

תכנן פיגועים נגד יהודים ונידון למאסר עולם

מחבל דאע"ש שתכנן פיגועי ענק נגד קהילות יהודיות במדינה לצד תכנון לרצוח את הנסיך, יורש העצר ג'ורג' - יישפט ככל הנראה למאסר עולם על מעשיו וההסתה שהפיץ (בעולם)

המחבל (צילום: Greater Manchester Police/PA Wire)

חוסניין ראשיד, תומך דאע"ש המתגורר בבריטניה, שתכנן פיגועים מסוגים שונים וקרא לבצע אותם, הוזהר כי במסגרת הרשעתו בבית המשפט, יישפט ככל הנראה למאסר עולם.

ראשיד, המתגורר בעיר לנקשיר, הציע בין היתר לרצוח את הנסיך ג'ורג' במהלך ביקורו בבית ספר, להפיל מטוס באמצעות לייזר ולהרעיל גלידות בחנות סופרמרקט. בין רשימת המטרות שלו, בסיסים צבאיים, קהילות יהודיות, אירועי ספורט בינלאומיים ומרכזי קניות. בשלבי חקירתו הראשונים, האמינו החוקרים כי הוא חף מפשע והוא לא ביצע את המעשים, אך בסופו של דבר פצח החשוד בשרשרת הודאות.

את קריאות העידוד לביצוע מעשי הטרור, פרסם בעזרת קבוצה באפליקציית טלגרם ואף במגזין המפרסם פרופוגנדה איסלאמית, שם גם פרסם שלבים מעשיים להרכבת בקבוקי תבערה.

המחבל, שכנראה לימד בשלב מסויים במסגד מוחמדי שבבריטניה, גם תכנן בעבר לטוס לסוריה ולהילחם במסגרת דאע"ש.

התובעת, ענאבל דרלאו, סיפרה כי מן החקירות עולות שאיפותיו הרצחניות והאכזריות של ראשיד. לדבריה, "תוכניות הטרור שלו לא הבדילו בין נער לבין זקן, בין חיילים לאזרחים. גם משפחת המלוכה הייתה ברשימת המטרות שלו". כאמור, במשפט שייערך ב-28 ליוני, הוא כנראה יישלח לבלות את שארית חייו בכלא הבריטי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר