ללא בושה; מול המצלמות

חילולי השבת; ליאון התחייב: 'מתחם התחנה' יישאר פתוח

ליאון, המועמד לראשות העיר ירושלים שמבקש את קולות החרדים, מצהיר באופן ברור, כי לא זו בלבד שהוא מחויב לפתיחת 'מתחם התחנה' בשבת, אלא אף ידאג שכך יקרה בפועל • צפו (חדשות, בארץ)

ישי כהן ואבי רבינא | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-י"ז בסיון תשע"ח | 31.05.18
דבריו המקוממים של משה ליאון (צילום: משה בלוי)

משה ליאון, מועמדם של יו"ר ש"ס השר אריה דרעי ויו"ר 'ישראל ביתנו' אביגדור ליברמן, לתפקיד ראש עיריית ירושלים, בהצהרה פומבית ומפתיעה שעלולה לסבך אותו במגזר החרדי: מתחייב ש'מתחם התחנה' יישאר פתוח בשבת.

מועצת עיריית ירושלים אישרה הערב (חמישי) כי ייערך דיון נוסף בנושא פתיחת המתחם, והצעה לסדר שהגישו הנציגים החרדים לסגור את מתחם התחנה בעיר, אך לאחר החלטת הוועדה המחוזית בענין לפני מספר שעות, שקבעה הפוך, מדובר באישור הצהרתי בלבד.

כזכור, מתחם התחנה עורר סערה גדולה במהלך השנתיים האחרונות, כאשר הציבור החרדי בהנהגת גדולי הדור נלחם נגד פתיחתו בשבתות ובחגי ישראל.

אך כאמור הערב, לא זו בלבד שחבר המועצה והמועמד לראשות העיר משה ליאון נעדר מהישיבה ברגעי ההצבעה - וחזר אליה לשם אישור תקציב לקבוצה פסולה - אלא אף הפתיע במהלך הדיון, והצהיר בפני חברי המועצה וכלי התקשורת במקום כי הוא מתחם התחנה יישאר פתוח בשבתות, וגם ידאג שזה יקרה תוך הסכמה של כלל חברי המועצה.

משה ליאון. מהלך הדיון, הערב (צילומים: חיים גולדברג, כיכר השבת)

יצוין, כי שרי הררי, הדובר של ליאון, מסר ל"כיכר השבת", כי הוא לא התכוין לפתיחת 'מתחם התחנה' בשבת, וכי דבריו נאמרו בהקשר לדיון אם להעלות להצבעה הצעה של חבר מועצה אחר.

משה ליאון עצמו מסר בהמשך הערב בתגובה רשמית: "אני תוהה מי הם הגורמים הפוליטיים האיטרסנטיים המנסים לסלף את דבריי שאינם תורמים במאומה לשמירת כבוד השבת, בדיון הצגתי את עמדתי הברורה והחד משמעית והיא: 1. מתחם התחנה ישאר פתוח בכל ימות השבוע כרגיל. 2.ספציפית לגבי השבת אגיע להסכמות אחרי הבחירות עם הגורמים הרלוונטיים תוך שמירה על הסטטוס קוו".

"אני חוזר ומדגיש: הדיונים הנערכים בשבועות האחרונים סביב הנושא הם קרקס פוליטי הנועד לייצר כותרות סרק ולהבהיל את הציבור. לאחר הבחירות אטפל בנושא מתחם התחנה מול כל הצדדים ובהידברות נגיע לפשרה שתהיה מוסכמת על כל הצדדים".

בתוך כך, כפי שנודע ל"כיכר השבת", הסיעות החרדיות בעירייה דורשות לכנס ישיבת מועצה שלא מן המניין, בכדי להפוך את ההחלטה של הועדה המחוזית הבוקר על פתיחת מתחם התחנה בשבת.

דרישת הסיעות החרדיות (צילום מסך)

החברים החרדים צפויים לערר על ההחלטה של הועדה המחוזית, למועצה הארצית לתכנון ובניה, שם לטענתם ישנו סיכוי להפוך את החלטתה.

ביום ראשון יגישו המפלגות את הבקשה לכנס את ישיבת המועצה, חתומה על ידי שליש מהחברים כמתחייב בחוק, ובתוך כשבוע מהגשת הבקשה תתכנס המועצה. במכתב דורשים חברי המועצה החרדית, כי העירייה עצמה תשכור עו"ד חיצוני שיגיש יחד איתם את הערר, מה שיגדיל את הסיכוי להפוך את ההחלטה של הועדה המחוזית, כאמור.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר