"אין גבול לשקרים"

נתניהו מכחיש: "מעולם לא ביקשתי האזנה"

ראש הממשלה נתניהו זועם על הפרסום בתכנית 'עובדה' לפיו ביקש להאזין לראש המוסד הקודם ולרמטכ"ל ואמר כי מדובר בשקרים חסרי כל בסיס. בשב"כ לא הגיבו לפרסום (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
נתניהו ופרדו (צילום: קובי גדעון לע"מ)

ראש הממשלה בנימין נתניהו, מכחיש בתוקף את הדיווח בתוכנית "עובדה" לפיו ביקש מראש השב"כ לשעבר יורם כהן להאזין לרמטכ"ל לשעבר בני גנץ ולראש המוסד דאז תמיר פרדו. הבוקר (שישי) צייץ נתניהו בטוויטר: "‏מעולם לא ביקשתי להאזין לרמטכ"ל ולראש המוסד. זהו שקר מוחלט. אין גבול לשקרים!". בשב"כ לא מגיבים לפרסום.

לפי הדיווח ב"עובדה", נתניהו פנה לראש השב"כ לשעבר יורם כהן בחודשים הראשונים לכהונתו וביקשו ממנו להאזין לשורת בכירים, ובהם בני גנץ ותמיר פרדו. בתכנית צוטטו מקורות במשרד הביטחון, שסיפרו, כי כהן היה "נרעש" מהבקשה ודחה אותה. כהן הסביר כי "שב"כ לא אמור לעשות שימוש באמצעים קיצוניים כאלה נגד האנשים שעומדים בראש הצבא והמוסד".

תמיר פרדו הגיב לידיעה ואמר: "לשים האזנה זה חוסר האמון הכי גדול שיכול להיות. אני מעולם לא ביקשתי לשים האזנה על מישהו מעובדי המוסד. מעולם. זה לא חלף אפילו בדעתי. בעיניי זה מחוץ לכללי המשחק. אני לא רוצה להאמין שבמדינת ישראל שהיא מדינה דמוקרטית, ראש הממשלה יבקש מראש השב"כ לשים האזנה על הרמטכ"ל או עליי. אם הוא לא מאמין בנו, הוא יכול לגרום לנו לסיים את התפקיד תוך עשר דקות", אמר ראש המוסד לשעבר. "זה הדבר הכי גרוע שיכול להיות. אם הייתי יודע דבר כזה, הדבר הנכון שהייתי צריך לעשות זה לקום וללכת ולהגיד, זה לא המשחק שלי".

מלשכת ראש הממשלה נמסר אמש בתגובה לטענות: "הטענה שראש הממשלה ביקש מראש השב"כ לבצע האזנות לרמטכ"ל ולראש המוסד מופרכת לחלוטין. זהו עיוות מוחלט של מאמצים מערכתיים שנעשים מעת לעת כדי לשמור על ביטחון מידע בנושאים רגישים בעלי חשיבות עליונה לביטחון ישראל. ההחלטה באילו אמצעים להשתמש ומול אילו גורמים, נתונה בידי הגורמים המוסמכים".

חברת הכנסת ‏ציפי לבני (המחנה הציוני) פנתה הבוקר בבקשה דחופה לכנס דיון בוועדת המשנה לשירותים חשאיים שאליו יזומנו ראש השב"כ הקודם וראש השב"כ הנוכחי. ח"כ לבני פנתה ליו"ר ועדת חוץ וביטחון אבי דיכטר. בבקשה הדגישה לבני כי מטרת הדיון היא "לקבל מידע האם היתה בקשה כזאת בעבר ומיהם הגורמים כלפיהם משתמשים באמצעים כאלה כיום, כולל פיקוח על דרכי האישור".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר