מפגש מוצלח

הגיעו להבנות: ישראל תתקוף בסוריה באישור הרוסים

שר הביטחון אביגדור ליברמן נפגש עם מקבילו הרוסי סרגיי שויגו ותיאם עמו את הפעילות בסוריה כשעל פי התקשורת הזרה ישראל קיבלה "אור ירוק" לתקיפות בסוריה נגד האיראנים (פוליט מדיני)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
ליברמן עם שויגו (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)

המסע של ליברמן לרוסיה הצליח: רוסיה נתנה לישראל "אור ירוק" לפעול בשטח סוריה, ובלבד שלא תפגע במוקדי שלטון סוריים. כך אמר היום (שישי) מקור רוסי לעיתון "א-שרק אל-אווסט" היוצא לאור בלונדון. לפי אותו גורם, רוסיה וישראל הגיעו להבנות בנוגע להרחקת האיראנים מהגבול הדרומי של סוריה.

לפי ההבנות, האיראנים יסיגו את כוחותיהם בשלב הראשון לטווח של 20 ק"מ מהגבול, ובהמשך לטווח של 70-60 ק"מ. רוסיה הסבירה שמדובר בתהליך הדרגתי.

אתמול (חמישי) נועדו שר הביטחון אביגדור ליברמן ומקבילו הרוסי סרגיי שויגו. בפגישה במוסקבה הם דנו במצב בסוריה ובנוכחות האיראנית שם. "מדינת ישראל מעריכה את ההבנה של רוסיה לצרכינו הביטחוניים", אמר ליברמן למקבילו.

הפגישה עסקה בסוגיות ביטחוניות הנוגעות לשתי המדינות, במצב בסוריה ובמערכה הישראלית למניעת התבססות איראנית בסוריה. "חשוב להמשיך את הדיאלוג בינינו ולשמור על הקו הפתוח בין צה"ל לצבא רוסיה, בכל הנושאים שעל הפרק", אמר ליברמן לשויגו.

על פי ההבנות ישראל תאפשר לסוריה להתבסס מחדש בגבול הצפון בליווי היועצים הרוסים שמלווים את צבא סוריה אך ללא אנשי חיזבאללה ואיראן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר