סכסוך עבודה

ועד עובדי משרד הביטחון: לא נפנה את 'נתיב האבות'

האם זו התקווה החדשה של תושבי נתיב האבות? ועד עובדי משרד הביטחון הכריז כי עובדי המשרד לא ישתתפו בפינוי המתוכנן בשל סכסוך עבודה עם ההנהלה (חדשות בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
המתיישבים מפגינים נגד הפינוי (צילום: גרשון אלינסון, פלאש 90)

ועד עובדי משרד הביטחון משבש את פינוי 'נתיב האבות' שבגוש עציון: בארגון העובדים החליטו להורות לעשרות העובדים שאמורים לקחת חלק מרכזי בפינוי השכונה שחלקה יושב על קרקע שבעליה אינם ידועים בבירור, לא להשתתף במשימה. המשמעות: הפינוי שעליו הורה בג"ץ, עלול להתעכב אל מעבר לתאריך הסופי שקבע בית המשפט העליון, 15 ביוני.

הרקע לעימות העובדים עם הנהלת המשרד הוא סכסוך עבודה שעליו הוכרז בסוף 2017, בשל הרחבת הפרטת פעילויות המשרד והעברתן לחברה 'שביט' החיצונית, במטרה לייעל תהליכי עבודה.

בשבוע שעבר נחשף ב-ynet כי ההסלמה בין הצדדים הובילה לכך שהעובדים לא ביצעו לאחרונה פעילות קריטית באופן שעלול לפגוע בביטחון המדינה. לכן מיהרו בהנהלת המשרד לבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב בדרישה שיורה לעובדים לבצע את הפעולה, שעל אופייה ומשמעות עיכובה הוטל איסור פרסום.

בארגון העובדים טוענים כי פינוי המאחז הוא משימה התנדבותית בלבד. במשרד הביטחון סירבו להתייחס לצעד החריג, אך גורמים במשרד טענו, כי העובדים מקבלים שכר מלא ואף מעבר לו על השתתפות בפינוי מאחזים.

לעובדי משרד הביטחון תפקיד מרכזי בפינוי מאחזים ביהודה ושומרון. הם עוסקים ברישומי המפונים, סיוע בפינוי ציוד ורהיטים, ליווי משפחות למעונן החדש ומציאת פתרונות לאירועים חריגים במהלך הפינוי.

"לא נישאר אדישים לפגיעה האנושה בציבור עובדים מקצועי ומסור", הסביר יו"ר ארגון העובדים ששון פרץ. "כל האמצעים החוקיים עומדים לרשותנו". כחלק מצעדי המחאה, עובדי המשרד הפריעו למהלך דיון שנערך השבוע במשרד הביטחון בנושא חברת שביט כשהם מתגודדים מחוץ לדיון שרים ומוחאים כפיים.

כזכור, בבג"צ הוחלט כי כמה בתים בנתיב האבות יפונו זאת למרות כי השטח הבעייתי נמצא כעת בתהליכי הסדרה ותוך כשנתיים ייבנו בו יחידות דיור אחרות. 15 המשפחות שצפויות להיות מפונות יעברו באופן זמני למשך כשנתיים לחלקה 91 הנמצאת כ-100 מטר דרומית לבתיהם העכשוויים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר