החשש מניגוד עניינים

אלקין יוכל להמשיך לכהן כשר - אך יוטלו עליו מגבלות

השר זאב אלקין המתמודד לתפקיד ראש העיר ירושלים, נפגש עם המשנה ליועמ"ש לממשלה שהתירה לו להמשיך בתפקידו כשר לירושלים. בקרוב יסוכמו המגבלות שיוטלו עליו (פוליטי,ארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
זאב אלקין, ארכיון (צילום: Kobi Gideon / Flash90)

לאחר פגישה ממושכת בין השר זאב אלקין למשנה ליועמ"ש לממשלה דינה זילבר, נקבע כי אלקין יוכל להתמודד לראשות העיר ירושלים במקביל לתפקידו כשר ירושלים ומורשת וכי לכאורה אין חשש לניגוד עניינים.

השניים נועדו היום (ראשון), וזילבר קיבלה את עמדת אלקין כי יוכל להמשיך ולכהן כשר ירושלים והמורשת, "תוך התחשבות במגבלות רגילות שחלות בתקופות הבחירות לכנסת או לרשויות מקומיות". סוכם כי בתקופה הקרובה המגבלות יסוכמו בצורה פרטנית בין היועצים המשפטיים של המשרדים, משרד המשפטים והשר.

אלקין בראיון לכיכר השבת (צילום וידאו: כיכר השבת)

מוקדם יותר היום (ראשון) פנה חבר הכנסת נחמן שי ליועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, ודרש להורות על הפסקת כהונתו של זאב אלקין כשר לענייני ירושלים, בעקבות הודעתו של האחרון על התמודדותו לתפקיד ראש עיריית ירושלים. במכתב ששיגר ליועץ המשפטי לממשלה, ביקש ח"כ שי, המועמד בעצמו לתפקיד, שיורה בדחיפות על הפסקת כהונתו של אלקין כשר לענייניי ירושלים.

בין היתר כותב ח"כ שי ליועמ"ש כי "לאור הכרזתו של השר לענייני ירושלים על התמודדותו לראשות עיריית העיר, ועל מנת לאפשר התמודדות שווה והוגנת, אבקש כי כהונתו כשר לענייני ירושלים תופסק החל מרגע זה. לא יעלה על הדעת כי שר הנושא בתפקיד ממלכתי הנוגע ישירות לעיר בה הוא מתכוון להתמודד, יקיים פעילות פוליטית ישירה במסגרת תפקידו בממשלה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר