מסע פוליטי בינלאומי

נתניהו: אדבר עם המנהיגים על איראן ואיראן

ראש הממשלה בנימין נתניהו יצא לביקור פוליטי בשלושת המעצמות האירופאיות - גרמניה, בריטניה וצרפת. לדבריו, שיחותיו עם המנהיגים יתמקדו בנושא האיראני (פוליטי מדיני)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: חיים צח, לע"מ)

ראש הממשלה בנימין נתניהו, המריא הבוקר (שני) לביקור באירופה שיכלול שלוש מדינות כשבמוקד האיום האיראני. נתניהו המריא עם רעייתו שרה לתחנה הראשונה, ברלין, שם ייפגש עם קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל. אחרי ברלין יגיע לפריז, שם ייפגש עם נשיא צרפת עמנואל מקרון והתחנה האחרונה תהיה בריטניה בפגישה עם ראש הממשלה תרזה מיי.

"אפגש עם שלושה מנהיגים ואעלה שם שני נושאים: איראן ואיראן", אמר נתניהו לפני שעלה למטוס. "מדובר בצורך להמשיך את הלחץ על איראן נגד תוכנית הגרעין שלה ואני חושב שצריך להעצים את הלחץ הזה. ייתכן שבעניין הזה אין הסכמה מלאה כרגע, אבל לאורך זמן תתגבש הבנה כזו".

נתניהו הוסיף, כי "הנושא השני הוא בלימת התוקפנות של איראן באזור ובמיוחד הניסיונות שלה להתבסס בסוריה ולתקוף אותנו משם. בעניין הזה אני מקווה לגבש מדיניות מוסכמת. זו פגישה עם שלושה מנהיגים חשובים מאוד באירופה. זה דבר טוב שיש לי קשר אישי מאוד קרוב ומאוד טוב איתם. זה דבר חשוב מאוד למדינת ישראל. נציין גם 70 שנה יחסי ידידות בין ישראל לצרפת בהרבה מאוד תחומים".

במקביל, ה"טיימס" הבריטי פרסם היום, כי כתב של העיתון צפה בחלק מהמסמכים שישראל השיגה מהארכיון הגרעיני האיראני הסודי במבצע הגדול של המוסד. המסמכים הועברו לבנות בריתה של ישראל באירופה ולפי כתב הטיימס, ישנו מזכר שבאופן רשמי מעביר את האחריות לייצור נשק גרעיני לידי משרד ההגנה האיראני.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר