"יש לשמר את הסכם הגרעין"

הנשיא הצרפתי: 'העברת השגרירות לירושלים גרמה למוות'

נשיא צרפת עמנואל מקרון התייחס להעברת שגרירות ארה"ב לירושלים במהלך מסיבת עיתונאים עם ראש הממשלה נתניהו, וטען כי המהלך גרם למוות. על הסכם הגרעין: "הוא טוב ממה שהיה" (מדיני)

(צילום: Haim Zach/GPO)

"העברת השגרירות האמריקנית לירושלים גרמה למוות. זה לא חגיגה, זה לא עזר לשלום" - כך אמר היום (שלישי) נשיא צרפת עמנואל מקרון במסיבת עיתונאים משותפת עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בארמון האליזה בפריז. ביקור נתניהו בפריז הוא חלק ממסע שהוא מקיים באירופה ומתמקד בניסיון לפרק את הסכם הגרעין האיראני.

מקרון אמר בפגישה כי הוא שמח מאוד לפגוש את נתניהו בפעם השלישית. לדבריו: "היו לנו דיונים עמוקים על המצב באזור ועל הדרך לשמר את היציבות במזרח התיכון ואת ביטחון ישראל - לו צרפת מחויבת לחלוטין. הדגשתי בפני נתניהו את דעתי שיש לשמר את הסכם הגרעין עם איראן. ההסכם לא מספיק, אבל הוא טוב ממה שהיה לפני".

"אנחנו שותפים טבעיים וחולקים את הערכים של פלורליזם ודמוקרטיה". אמר נתניהו, "אנחנו דמוקרטיות, והיום כל הדמוקרטיות חולקות אתגר אחד - האיסלאם הרדיקלי. הוא מאתגר דמוקרטיות, אבל לא רק אותם - גם מוסלמים, הוא עושה דברים נוראיים להם".

"אנחנו עושים כל מה שאנחנו יכולים כדי להפסיק את התוקפנות של איראן. האיום הגדול ביותר על העולם זה נשק גרעיני בידי משטר איסלאם רדיקלי כמו טהרן. הארכיון הגרעיני שחשפנו מוכיח שאיראן שיקרה לעולם לגבי תכנית הגרעין שלה" טען נתניהו.

"לא ביקשתי ממקרון לעזוב את ההסכם" טען נתניהו, "המציאות הכלכלית תחליט את הנושא הזה. המיקוד הוא לעצור את התוקפנות האיראנית באזור. המטרה של ישראל, שצריכה להיות משותפת לכל מי שמחפש שלום ויציבות, היא שאיראן תעזוב את סוריה. זה התנאי המקדים. אין לה מה לעשות שם".

נתניהו הוסיף וציין כי "חמינאי אמר שהמטרה שלהם היא לחסל את ישראל. הם רוצים לקרב כלי נשק לישראל כדי לפגוע באזרחים שלנו, ולא נקבל את זה. הדבר הכי פשוט וישיר והכרחי שאנחנו צריכים להתמקד בו עכשיו זה להוציא את איראן מסוריה".

"בהעברת הצבא לסוריה איראן רוצה זה לבנות צבא שיעי בסוריה. לא רק כדי לתקוף את ישראל, אלא גם כדי להמיר סונים לשיעים. זה יצית מלחמת דת שתוביל לעוד פליטים שיגיעו לאירופה. על ידי מניעת התבססות צבאית בסוריה אנחנו מונעים משהו מאוד מסוכן לאירופה".

בנוגע למתרחש בגבול הדרום אמר נתניהו כי "מה שראיתם בשבועות האחרונים הם לא הפגנות שקטות ואי אלימות. הם משתמשים במגנים אנושיים להוצאת התקפות טרור. הם רוצים לרצוח ישראלים. ההפגנות האלו מאורגנות על ידי חמאס וממונות על ידו".

"הם רוצים לחטוף ישראלים ליד הגדר, הם שורפים את השדות שלנו. זה משהו שיש לנו זכות להגן על עצמנו ממנו. אנחנו משתדלים לעשות זאת באמצעים לא אלימים אבל אנחנו לא מצליחים כי חמאס רוצה שאנשים ייהרגו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר