יוזמה בכנסת

הפתרון לשחיתות: הגבלת כהונת ראשי ערים

בזה אחר זה נעצרים ראשי ראשויות מקומיות בחשד לעבירות שחיתות, יו"ר סיעת מר"צ ח"כ אילן גלאון מנסה להפחית את השחיתות ומבקש לחוקק חוק שיגביל את כהונת ראשי הערים (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
בניין להב 433 (צילום: יוסי זיליגר, פלאש 90))

בעוד כחמשה חודשים יתקיימו הבחירות לרשויות המקומיות, בין המועמדים לתפקידי ראשי הערים וראשי רשויות מקומיות ישנם לא פחות מ - 12ראשי ערים החשודים בפלילים. בעקבות כך, תעלה היום (רביעי) להצבעה הצעת חוק "הגבלת כהונת ראשי ערים" של יו"ר סיעת מרצ ח"כ אילן גילאון. הסיכויים שהחוק יעבור - קלושים.

לפי הצעת החוק, ראשי ערים שכיהנו שתי כהונות רצופות - 10 שנים ברצף - יחויבו בתקופת צינון של 4 שנים לפני שיוכלו להתמודד לקדנציה נוספת

ח"כ גילאון שכיהן בסגן ראש עיריית אשדוד, הסביר:"מפת השחיתויות ברשויות המקומיות מתפשטת. משך הכהונה הוא מרכיב מרכזי במעורבות בשחיתות של ראשי הערים החולשים על העיריות ועל הכסף הגדול שמתגלגל ברחובות. הגבלת מספר הקדנציות תאפשר פיקוח ורגולציה ובטווח הארוך תחזיר את האמון במערכת, שנמצאת בירידה מתמדת".

לדבריו: "מי שמחויב לערכי הדמוקרטיה, ניקיון כפיים ויושרה, צריך לעמוד על המשמר כל הזמן ולייצר תהליכים שיגבילו ויצמצמו את האפשרויות להתפתחות השחיתות והריקבון. ללא יצירת מנגנונים שיפחיתו את ריכוז הכוח ויגבירו את השקיפות, המצב רק יהיה קשה יותר. החוק הוא צעד בכיוון הנכון והוא אחד מתוך שורה של צעדים שצריך לבצע כדי להלחם בנגע השחיתות".

"ראש עיר שלא הספיק ב-10 שנים לממש את המדיניות שלו, לא יממש אותה כנראה גם בקדנציות הבאות", הוסיף יו"ר סיעת מר"צ.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר