לקראת ראש חודש

מנדלבליט אסר על "נשות הכותל" לפעול ברחבת התפילה

הלשכה המשפטית של המשרד לשירותי דת התריעה בפני נשות הכותל בעקבות החלטת המשנה ליועמ"ש, כי הן תוכלנה לערוך את הטקס החודשי שלהן אך ורק בשטח נפרד (חרדים)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

מכה לנשות הכותל: היועץ המשפטי לממשלה קובע כי נשות הפרובוקציה לא יורשו עוד לערוך את הטקס החודשי שלהן ברחבת הכותל המערבי, אלא רק במתחם נפרד ומגודר שתקצה עבורן המשטרה והממונה במקום, ומבהיר כי אם יפרו את ההוראה הן יסתכנו בהרחקה מהמקום הקדוש, כך מדווח ב-ynet.

ההחלטה התקבלה בעקבות בקשת המשטרה והקרן למורשת הכותל להפריד בין הטקס החודשי שמקיימות חברות הארגון מידי ראש חודש, לבין הנשים האחרות המתפללות במקום, על מנת למנוע חיכוך שעלול להביא לעימותים בין הצדדים כפי שאירע לא אחת בשנים האחרונות.

לטענת המשטרה מטרת ההחלטה היא השמירה על אבטחתן של נשות הפרובוקציה. הן מצדן כמובן סירבו לתנאים וההגבלות החדשים, דרשו כי תינתן להן אפשרות להתפלל בכל מקום שירצו בעזרת הנשים ודרשו את התערבות היועמ"ש שכאמור, אכזב אותן וקיבל את העמדה של הקרן למורשת הכותל והמשטרה.

בישיבה שהתקיימה באחרונה במשרד המשפטים, קיבלה המשנה ליועמ"ש (פלילי), עו"ד עמית מררי, את עמדת המשטרה ורב הכותל, לפיה אף שהדבר לא הוזכר במפורש פסיקת בית המשפט, הממונה רשאי לקבוע הוראות כדי להבטיח את מימוש זכות התפילה יחד עם השמירה על הסדר הציבורי התקין ברחבה – ואלו יחייבו את כלל המתפללים משני הצדדים.

בעקבות מסקנות הישיבה, שיגרה הבוקר (רביעי) הלשכה המשפטית במשרד לשרותי דת מכתבים הן לנשות הכותל והן לנשים החרדיות המתנגדות להן, לקראת תפילת ראש חודש תמוז בשבוע הבא, בהם הן מוזהרות כי אם יפרו את החלטות הממונה - בין בתפילה של הארגון האחד מחוץ למתחם שהוגדר ובין בהפגנה רועשת של הקבוצה השנייה מולה - יוצאו נגדן צווי הרחקה מהמקום לתקופות ממושכות.

יצוין, כי בניגוד לנשות הכותל שהן ארגון מוצהר, הנשים החרדיות המתנגדות להן, אינן פועלות בצורה מוסדרת ומדובר במתפללות שמגיעות למקום ומוחות באופן ספונטני כנגד חילול המקום הקדוש.

"הנחייה זו תקפה כלפי כולי עלמא", הדגיש היועמ"ש, "כל גורם שפעל בניגוד להוראות הממונה ובניגוד להסדרי התפילה ברחבת הכותל יהיה חשוף להפעלת הסמכויות הנתונות לממונה מכוח הדין".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר