מצלמות והאזנה בלשכה

במוקד החקירה בחדרה: המו"מ הפוליטי עם ש"ס והליכוד

המו"מ הקואליציוני בין ש"ס והליכוד לראש עיריית חדרה צביקה גנדלמן, עומד במרכז הפרשה החדשה - כך דווח ב'כאן 11'. לפני שנה התקינה המשטרה מצלמות ומכשירי האזנה בלשכת גנדלמן (חדשות)

אבי רבינא | כיכר השבת |
בניין עיריית חדרה (צילום: פלאש 90)

המשא ומתן הקואליציוני בין ש"ס והליכוד לראש עיריית חדרה צביקה גנדלמן, עומד בעין סערת החקירות שמסעירה את העיר ביומיים האחרונים, כך דווח ב'כאן 11'.

על פי הדיווח, המשטרה ניהלה מעקב צמוד בחודשים האחרונים אחר המו"מ הקואליציוני שניהל ראש העיר גנדלמן בעיקר עם סיעות הליכוד וש"ס לקראות הבחירות וזאת בתיווך של הקבלן סמי לוי.

לוי, שימש בעבר כסגן ומ"מ ראש העיר מטעם ש"ס, אך לפי הדיווח, עד היום ממשיך לעסוק ולמשוך בחוטים גם בכל הקשור למפלגת ש"ס המקומית.

במשטרה התקינו לפני שנה מצלמות ומכשירי האזנה בלשכתו של גנדלמן, כש‏המטרה הייתה לאסוף ראיות והקלטות שיוכיחו כי קיים הסכם בין גנדלמן ללוי להיתרי בניה תמורת גיוס קולות ותפירת דילים פוליטיים.

‏גנדלמן טוען שמדובר במו"מ פוליטי רגיל כמו שמתנהל בכל עיר. לדבריו, לא הובטחו היתרי בניה בתמורה לתמיכה. להגנתו טען גנדלמן כי סמי לוי הוא פעיל פוליטי וטבעי שינהל מולו מגעים, וכי זה טירוף להכניס לדברים אלו פאן פלילי.

יצוין, כי קיים תקדים ‏שהמשטרה משתמשת בשיטת האזנות סתר בחקירות סמויות של ראשי ערים, אבל כאן מדובר בהחלט בצעד חריג. ע"פ חוק, צריך אישור שופט מחוזי לכך. במצלמה תועדו גם פגישותיו של גנדלמן עם חברי מועצה, אנשי לשכתו ויזמים.

‏המשטרה מתמקדת בין היתר במגעים הקולאיציונים שהתקיימו טרם הבחירות והדילים הפוליטיים שנתפרו. מעצרם של החשודים הוארך שלשום (שני) בשבעה ובשמונה ימים.

פרקליטו של גנדלמן, עו"ד ליאור אפשטיין, מסר בתגובה: "שוחד בחירות, או כקבוע בחוק הטיית בחירות, הינה עבורה סבוכה וקשה להוכחה. הטיית בחירות, שעוד לא התקיימו, מחייבת קונסטרוקציה משפטית מאוד מורכבת. נמתין לפעולות החקירה, ונזכור שלעובדות שלעצמן אין שום ערך כשמדובר בעבירה שהיא כל כולה הגיון משפטי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר