הרעה ביחסים?

נתניהו סירב להיפגש ומוגריני ביטלה הגעתה

שרת החוץ של האיחוד האירופי הייתה אמורה להגיע לישראל ביום ראשון אך סירובו של נתניהו לפגוש אותה בשל עמדותיה העוינות את ישראל הביאו לביטולו את הביקור (פוליטי מדיני)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
נתניהו ומוגריני, ארכיון (צילום: קובי גדעון, לע"מ)

שרת החוץ של האיחוד האירופי, פדריקה מוגריני, ביטלה את בואה לישראל שתוכנן ליום ראשון הקרוב, לאחר שראש הממשלה נתניהו סירב לפגוש אותה. גורם מדיני מסר כי "מוגריני, שעמדותיה עוינות את ישראל, הוזמנה לכנס של הוועד היהודי-אמריקני ולא על ידי ישראל".

ישראל מצויה בעימות חריף עם האיחוד האירופי בנוגע לשתי סוגיות מרכזיות: התנגדותו לפרישה מהסכם הגרעין עם איראן, בו תומכים עדיין האירופאים למרות כל חשיפות ישראל בנושא ולהכרה בירושלים כבירת ישראל והעברת השגרירויות.

כמו כן, האיחוד התנגד גם לכך ששגריריו ישתתפו בקבלת הפנים של משרד החוץ למשלחת האמריקנית שהגיעה לטקס העברת השגרירות. מעבר לכך, האיחוד האירופי מגנה תדיר את ישראל על הבנייה בהתנחלויות ועל העימותים ברצועת עזה זאת למרות שברור שישראל היא לא זו שמלבה את האש באיזור.

מהאיחוד האירופי נמסר בתגובה: "הנציגה העליונה של האיחוד לענייני חוץ (מוגריני) תגיע בסוף השבוע למזרח התיכון, עם דגש על ירדן. בדקנו את האפשרות של הרחבת הביקור לירושלים, שאליה היא הוזמנה לשיחה עם 'הוועדה היהודית-אמריקנית'. עקב אילוצי לוחות זמנים, העניין לא התאפשר. אנו מאמינים כי ישנם כמה נושאים חשובים לדיון באזור, בהם איראן". עוד נמסר כי "הנציגה מצפה לשוב לאזור בעתיד הקרוב".

כזכור, בסוף חודש אפריל, לאחר שנתניהו הציג את "הארכיון הגרעיני" של איראן, מסרה מוגריני כי "נתניהו לא הציג הפרה של הסכם הגרעין עם איראן לאחר שנחתם ב-2015. ההסכם הזה אינו מבוסס על הנחות, רצון טוב או אמון; הוא מבוסס על התחייבויות מוצקות ומנגנון שמאמת אותן". למרות האמור, היא הוסיפה כי "המסמכים ייבדקו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר