הפסגה בסינגפור

הלילה: דונלד טראמפ וקים ג'ונג און ייפגשו בפעם הראשונה

העולם עוקב בדריכות אחר הפסגה בסינגפור: הנשיא האמריקאי טראמפ והשליט הצפון קוריאני קים ג'ונג און ייפגשו הלילה לראשונה וינסו להגיע להבנות בנוגע לנשק הגרעיני של צפון קוריאה (עולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

עיני העולם נשואות במתח לסינגפור שם נחתו אתמול (ראשון) הנשיא האמריקני, דונלד טראמפ והשליט הצפון קוריאני קים ג'ונג און לקראת הפסגה המיוחלת שתתקיים בלילה שבין שני לשלישי - על פי שעון ישראל. טראמפ לא התייחס בינתיים בצורה פומבית לפסגה ורק צייץ "מצוין בסינגפור, ההתרגשות באוויר".

אמש, נפגשה משלחת אמריקנית רשמית עם משלחת צפון קוריאנית במלון ריץ' קרלטון כדי לערוך את הסידורים האחרונים לפגישה בין קים לטראמפ. וטראמפ נועד עם ראש ממשלת סינגפור, שנפגש כבר עם קים.

על פי הדיווחים, טראמפ התכונן רבות לפגישה בעצת יועציו, בשונה מהתנהגותו הרגילה וכמה משעות הטיסה הארוכות מוועידת ה-G7 בקנדה לסינגפור הוא הקדיש לכך.

על אף שטראמפ רוצה הישג שיציב אותו על המפה הבינלאומית כמנהיג מוביל, ואילו קים רוצה להביא להסרת הסנקציות המקשות על משטרו הפסגה יכולה להיכשל שכן שני המנהיגים מסוגלים לקום משולחן הדיונים וללכת. טראמפ אף אמר זאת מפורשות שמבחינתו אם יראה תוך דקות ספורות שאין נכונות אמיתית מצדם של הצפון קוריאנים הוא יקום וילך.

טראמפ עם ראש ממשלת סינגפור, בארמונו (צילום: מתוך @Scavino45 בטוויטר)

הפגישה בין טראמפ לקים ג'ונג און תהיה היסטורית, משום ששום נשיא אמריקני מכהן לא נפגש עם שליט כלשהו של צפון קוריאה. ככל הידוע, מעולם לא התקיימה אפילו שיחת טלפון בין נשיא מכהן של ארה"ב לשליט של המדינה הקומוניסטית.

קים נחת אתמול בנמל התעופה צ'נגי בסינגפור אחרי הנסיעה הארוכה ביותר שלו מחוץ לגבולות ארצו מאז התמנה לשליט צפון קוריאה ב-2011. בשנים שעברו מאז, טס רק לסין ולביקור של כמה מטרים בתוך שטח דרום קוריאה לפני כחודש. קים, שלצורך הפסגה עם טראמפ יצא מאזור הנוחות שלו, הביא איתו לסינגפור את שומריו ראשו, והם נראו מלווים בריצה את הלימזונה המשוריינת שבה נסע וכן מונעים מאנשים במקום לצלמו כשהם מכריחים אותם למחוק את התמונות ממכשירי הפלאפון.

לסינגפור הגיעו עם קים כמה בכירים רמי דרג, בהם שר החוץ רי יונג הו ועוזרו הבכיר של השליט – קים יונג צ'ול. גם אחותו הצעירה של מנהיג צפון קוריאה, קים יו ג'ונג, נראתה במשלחת. בשנים האחרונות היא הפכה לדמות רבת השפעה בהנהגת צפון קוריאה.

עם טראמפ הגיעו לסינגפור מזכיר המדינה מייק פומפאו, היועץ לביטחון לאומי ג'ון בולטון, ראש סגל הבית הלבן ג'ון קלי ודוברת הבית הלבן שרה סנדרס.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר