חוק ליברמן

פרוש: אסור לנו להסכים עם מתווה הגיוס החדש

סגן שר החינוך מאיר פרוש, שהיה מעורב בחקיקת חוק הגיוס הקודם, תוקף את החוק החדש שהגישה הוועדה שהקים שר הביטחון ליברמן: "אסור לנו להסכים עם המתווה החדש" (פוליטי)

ישראל כהן | כיכר השבת |
סגן השר מאיר פרוש (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

בבוקר שאחרי הגשת המלצות הגיוס שהגישה הוועדה שהקים שר הביטחון אביגדור ליברמן, והנציגים החרידם ממשיכים בקו בו תוקפים את הצעת החוק החדשה, אך מבהירים כי גדולי ישראל הם אלו שיכריעו.

בגן שר החינוך מאיר פרוש תקף הבוקר (שלישי) ואמר: "מתווה החוק שהוצג אתמול ע"י שר הבטחון הוכן ללא מעורבות של הנציגות החרדית מטעם יהדות התורה, וההמלצות כפי שפורסמו מגלות שהן כוללות נוסח ששולל את הסמכות משר הבטחון למתן דיחוי לבני ישיבות משירות צבאי כאשר לא עמדו ביעדים".

פרוש קרא שלא להסכים למתווה החדש: "כתוצאה ממסקנה זו אסור לנו להסכים עם המתווה החדש,שמשנה מוסכמה מושרשת ויסודית שלאורך עשרות שנים, הצבא איפשר לכל לומדי התורה שתורתם אומנותם לקבל דיחוי משירות צבאי".

"יתרה מכך" הוסיף סגן השר פרוש: "לפני כינון הממשלה קבע ראה"מ נתניהו את המדיניות של הממשלה בדברים ברורים שאין להם משמעות לשתי פנים, כאשר במרכז דבריו בחר נתניהו לקבוע שאין ולא יהיו מכסות וכי כל לומד תורה יקבל את הדיחוי".

פרוש הוסיף כי: "המתווה החדש משתרע על 21 עמודים כולל הרבה פרטים חדשים שיש להתעמק בהן וללמוד מהן את ההשלכות העתידיות לגבי המשך הסדר מעמדן של בני הישיבות ורק לאחר שיובררו כל הפרטים נוכל להציג את המכלול לפני מרנן ורבנן גדולי התורה והחסידות שליט"א שהם יורו לנו את הדרך אשר נלך בה".

כזכור, אתמול תקף יו"ר ש"ס ושר הפנים אריה דרעי את הסנקציות הכלכליות ואמר: "סיעת ש"ס מביעה מורת רוח על הניסיון להעניש את לומדי התורה על ידי הפחתת תקציבי המוסדות. לא ניתן יד לכל פגיעה במעמדם של בני הישיבות".

בעיקרי המלצות הוועדה נכתב בין היתר בהקשר של יעדי גיוס: הומלץ להתבסס על שיעורי הגיוס הקיימים כנקודת מוצא, תוך קביעת שיעור גיוס התחלתי לצה"ל של 3,100 משרתים (על בסיס כ-3000 חרדים שהתגייסו לצה"ל בשנת גיוס 2017) ושיעור השתלבות התחלתי בשירות הלאומי של 600 משרתים (על בסיס כ-530 חרדים שהשתלבו בשירות הלאומי בשנת גיוס 2017).

באשר לסנקציות הכלכליות נכתב: לא תהיינה השלכות בפועל לאי השגת היעדים במהלך השנתיים הראשונות לתקופת הביניים. החל מהשנה השלישית לתיקון החוק, שיעור גיוס בפועל הנופל מ-95% מיעד הגיוס השנתי יביא לצמצום בהיקף התמיכה הכוללת בישיבות (למעט ישיבות בהן קיימים שיעורי גיוס מעל לרף מסוים). יעדי הגיוס לא ישונו במקביל לצמצום התמיכות. ההשלכות הכלכליות ייקבעו בחוק והן תגברנה ככל שלא יושגו היעדים במשך מספר שנים רצופות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר