נגד היועמ"ש

'נשות הכותל' עוררו פרובוקציה בעזרת נשים

בניגוד להחלטת היועץ המשפטי לממשלה, נשות הכותל חדרו הבוקר, ראש חודש תמוז, לרחבת עזרת הנשים וגרמו למהומה במקום: "שר הדתות חייב להפעיל את מערכת אכיפת החוק" (בארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
המהומה, הבוקר (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

בניגוד להחלטת היועץ המשפטי לממשלה עו"ד אביחי מנדלבליט, 'נשות הכותל' חדרו הבוקר (חמישי), ראש חודש תמוז, לרחבת עזרת הנשים ובמקום התפתח עימות בין המתפללים והמתפללות ל'נשות הכותל'.

כזכור, היועמ"ש אסר על נשות הכותל להתפלל ברחבת העזרת נשים, אלא בשטח שיוקצה להם, אך נשות הכותל בחרו שלא להתפלל במקום המוגדר ואמרו: " סירבנו להיכנס למכלאה, שמוצגת כאילו נועדה להגן עלינו אבל הפכה לכלי שרת בידי רב הכותל כדי לדכא להדיר ולהשפיל אותנו. זכותנו להתפלל כמו כולן".

מהקרן למורשת הכותל המערבי נמסר כי: "למרות רצון הקרן למורשת הכותל המערבי והמשטרה להפריד בין הקבוצות, בחרה אותה קבוצה להיטמע בין הנשים האורתודוקסיות ובכך יצרה מהומה ומחלוקת בניגוד להנחיות משרד המשפטים".

לדבריהם: "גם נציגים בכירים של משרד המשפטים נכחו הבוקר ברחבת הכותל על מנת לעקוב מקרוב אחרי האירועים בכותל ונוכחו לראות הפרה בוטה של החוקים וההנחיות מצד נשות הכותל, לאחר שיום קודם קיבלו נשות הכותל אזהרה נוספת בכתב מהמשנה ליועץ המשפטי לממשלה בדבר הכוונה לנקוט נגדן צעדים מנהליים באם תפרנה נשות הכותל את ההנחיות".

ממרכז ליב"ה, ממארגני תפילת הבנות מידי ר"ח, נמסר: "שוב הוכח כי הפגיעה המתמשכת הכותל ובמתפללים חייבת להיפסק. כפי שהתרענו בעבר, שר הדתות חייב לקרוא לממונה על הכותל ולמשטרה לסדר ולהפעיל את מערכת אכיפת החוק על מנת לעצור את הפרובוקציות הקבועות של נשות הכותל".

מנשות הכותל נמסר: "אנחנו מסרבות להיכנס למכלאה, שמוצגת כאילו נועדה להגן עלינו, אבל בפועל הפכה לכלי שרת בידי רב הכותל כדי לדכא, להדיר ולהשפיל אותנו. זכותנו להתפלל כמו כולן".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר