פרסום ראשון

למרות החשש מבג"ץ: מתווה הכשרות לא מאושר

ברבנות הראשית שוררת דריכות רבה לקראת תום המועד שהציב בג"ץ להסדרת נושא הכשרות אך למרות החשש, מועצת הרבנות לא מתכנסת לאישור המתווה החדש (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
מועצת הרבנות. ארכיון (צילום: שלומי כהן, פלאש 90 )

פרסום ראשון: דריכות ברבנות הראשית וחשש להתערבות בג"ץ בכשרות הרבנות. גורמים ברבנות: "הדרך היחידה למנוע את התערבות בית המשפט היא כינוס מועצת הרבנות הראשית בתוך שבוע וחצי ואישור ההמלצות". עם זאת, עד כה טרם נקבע מועד וזימונים לא נשלחו לחברי מועצת הרבנות.

לוח הזמנים שקבע בג"ץ - בעתירת הגינות שלטונית - לפני מעט יותר משנה מגיע לקיצו בסוף החודש הקרוב בו נדרשה הרבנות הראשית להציג בפני בג"ץ את הסדרת הכשרות של הרבנות ואת הסוגיה הבוערת ביותר בתחום הכשרות - ניתוק הזיקה בין משגיחי הכשרות לבין בתי העסק, שעד כה שילמו את עלות המשגיח מכיסם, מצב שיצר ניגוד עניינים בין משגיח למושגח.

בהתאם לפסק הדין, הרבנות הראשית לישראל ערכה התייעצויות עם משרדי משרד המשפטים ומשרד האוצר במטרה להגיע לפתרון בהתאם לדרישת פסיקת בג"ץ.

כעת, ישנה תכונה רבה ברבנות הראשית וחשש מהתערבות בג"ץ בנושא הכשרות שיכול להוביל להרס הכשרות של הרבנות. לצורך כך הוגשה בקשה עלי ידי היועץ המשפטי לרבנות למשרד המשפטים להגשת בקשה לדחיית המועד שנקבע על ידי בית המשפט אך כאמור בכדי למנוע את התערבות בג"ץ בנושא נדרש אישור מועצת הרבנות הראשית אך זאת טרם התכנסה לאישור ההמלצות וטרם נקבע מועד.

ל"כיכר השבת" נודע כי מתווה הכשרות מוכן כעת על שולחן הרבנות, אך לצורך כך נדרשת מועצת הרבנות הראשית לאישור המתווה שאמורה להתכנס אך נכון לעכשיו לא נקבע תאריך לכינוס מועצת הרבנות.

גורם ברבנות אמר ל"כיכר השבת" כי "כמי שנמצא שנים במקום לא זכור לי מצב בו הכשרות של הרבנות עומדת על כרעי הביצה וכחוט השערה מפריד בין הסדר הכשרות לבין הרס הכשרות המשמעות של התערבות בג"ץ בנושא יכול להוביל לכאוס בכשרות ולהרס הכשרות של הרבנות".

לדבריו: "מבחינת הרבנות, ככל שאין אישור מועצת הרבנות ולא תאושר דחייה של בית המשפט ביישום המתווה מדובר בקטסטרופה שתהרוס את הכשרות. בית המשפט קבע את זה בצו. והתערבות של בית המשפט בכזה דבר - הכוונה לחוסר התערבות ושלא תאושר דחייה- אומר שמשגיחי הכשרות לא יכולים לעבוד ובעצם אין כשרות של הרבנות".

מלשכת הרב הראשי ונשיא מועצת הרבנות הגאון רבי דוד לאו נמסר בתגובה: "מתווה הכשרות הסופי הגיע ללשכת הרב הראשי הגר"ד לאו רק בימים האחרונים כשעדיין אינו חתום על ידי כל חברי הוועדה שמינה הרב לפני כשנה.

"אנו מודעים לסד הזמנים הלחוץ ובכפוף לכך שיו"ר הוועדה יסיים להחתים את הדו"ח ויגיש אותו בצורה מושלמת מועצת הרבנות תתכנס בימים הקרובים ותאשר את המתווה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר