עיתוי גרוע במיוחד

רכבו של מפקד הקומנדו נפרץ; מסמכים נגנבו

אחרי הווטו שלפי הדיווחים הטיל הרמטכ"ל איזנקוט על קידומו של וינטר, נראה שגם קצין דתי מבטיח אחר, אל"מ אבי בלוט, הסתבך בסוף השבוע, רקע אחרי שנתניהו שקל למנותו למזכירו (צבא)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אל"מ אבי בלוט (צילום ארכיון: מועצה אזורית הר חברון)

במהלך טיול מפקדים של חטיבת הקומנדו של צה"ל באזור יהודה ושומרון, נפרץ רכבו של מפקד חטיבת הקומנדו אל"מ אבי בלוט ונגנבו מתוכו מסמכים צבאיים, וכעת המשטרה הצבאית והשב"כ מנסים לאתר את החומרים. כך נחשף הבוקר (ראשון) ב'ידיעות אחרונות'.

עיתוי מקרה חמור זה, שאירע ביום חמישי האחרון, עלול להשפיע על מסלול קידומו של הקצין הדתי המבריק, שלפי דיווח הכתב הצבאי יוסי יהושע זומן שלשום במפתיע לראש הממשלה בנימין נתניהו, שראיין לתפקיד מזכירו הצבאי הבא.

הפריצה לרכב של בלוט התרחשה כשהוא חנה בחניון. יצוין, כי בלוט הקפיד לקחת עמו כשיצא מהרכב את נשקו ואת מכשיר הקשר האישי הרגיש 'ורד הרים', וכן שרמת סיווג המסמכים שנגנבו הייתה ככל הנראה נמוכה.

דובר צה"ל מסר בתגובה לפרסום ב'ידיעות': "בשבוע שעבר נפרץ רכבו של מפקד עוצבת הקומנדו ונגנב ממנו תיקו האישי. הנושא מתוחקר ונפתחה חקירת מצ"ח". מאחר והנהלים בצה"ל אוסרים על קצינים להחזיק ברכב ללא השגחה מסמכים מסווגים, החקירה שנפתחה עוסקת בשאלה אם בלוט פעל לפי הנהלים ואם לא.

אל"מ בלוט מדבר על "העיר הקדושה חברון", בסיום תפקידו כמפקד החטיבה בעיר (צילום ארכיון: הישוב היהודי בחברון)

עד לאירוע הנוכחי נחשב בלוט לקצין בעל אופק שירות ופוטנציאל קידום, כשהוא מציג קריירה צבאית מבטיחה: פיקוד על חטיבת הקומנדו במשך פחות משנה, פיקוד על היחידה המובחרת 'מגלן', פיקוד על חטיבת חברון ופיקוד על גדוד 101 של הצנחנים.

אפשרות מינויו לתפקיד מזכירו הצבאי של נתניהו, באה בין היתר לאחר שהרמטכ"ל שעורר סערה בשבוע שעבר כשהחליט לא לקדם את המפקד הדתי המוערך תא"ל עופר וינטר, אף הטיל לפי הדיווחים סוג של ווטו על מינויו למזכ"צ של ראש הממשלה.

אל"מ שלומי בינדר. מרואיין נוסף, וחדש, לתפקיד המזכ"צ של נתניהו (צילום: אפי שריר, ynet)

מי שעוד רואיינו לתפקיד זה, במקום תא"ל אליעזר טולדנו שכבר צריך לסיים אותו לטובת פיקוד על אוגדת עזה, הם מח"ט גולני אל"מ שלומי בינדר, כפי שנחשף הבוקר ב'וואלה! NEWS', ראש מטה חיל האוויר לשעבר תא"ל טל קלמן, מפקד אוגדת עזה היוצא תא"ל יהודה פוקס ותא"ל איתי וירוב.

כידוע, זהו לא המקרה הראשון בו קידומם של קצינים דתיים מסוכל בשל הסתבכויות כאלו ואחרות: לכל זכור משפטו הפלילי של תא"ל אופק בוכריס, ולפני מספר חודשים היה זה תא"ל מרדכי כהנא שמציאת ציוד צבאי ברשותו, ללא רשות, הוביל לסיום דרכו בצה"ל

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר