כך מרכיבים אותו

משרד הביטחון חושף: "הנגמ"ש המתקדם בעולם"

מערכות נשק קטלניות, צריחון עם תותח 30 מילימטר, מערכת תצפית היקפית המאפשרת לחימה במדפים סגורים ומסכי מגע ברזולוציה גבוהה - כל אלו ועוד בנגמ"ש 'איתן' החדש. צפו (צבא)

ב. ניסני | כיכר השבת |
(צילום: משרד הביטחון)

בימים אלו הסתיימה במשרד הביטחון הרכבת 'המדגים השני' בסדרת נגמ"שי 'איתן' החדשה שתשרת את צה"ל, זאת לאחר שהמדגים הראשון עבר כבר גם את שלב הניסויים.

נגמ"ש ה'איתן' כולל מגוון של מערכות נשק מתקדמות: מערכות נשק קטלניות, צריחון עם תותח 30 מילימטר, מערכת תצפית היקפית המאפשרת לחימה במדפים סגורים ומסכי מגע ברזולוציה גבוהה המאפשרים תפעול מיטבי ואינטואיטיבי של ריבוי מערכות.

המדגים בתצורתו המבצעית פותח על ידי המהנדסים של מנהלת המרכבה. הליך הרכבתו אשר ארך כ-30 יום. כפי שניתן לראות בסרטון, על גבי גוף הכלי מותקנות החל ממערכות מיגון, חשמל, ריהוט הפנימי, היגוי, בלימה ושליטה ועד למערכות הנעה שכוללות מנוע וממסרת, תיבות העברה דיפרנציאליים, מתלים וגלגלים.

אורכו של הכלי הוא כ-8 מטרים, רוחבו כ-3 מטרים, גובהו כ-2.5 מטר, ומשקלו הכולל כ-30-35 טון. ה'איתן' מופעל על ידי 3 אנשי צוות אורגניים ועוד 9 לוחמים, חליפת המיגון שלו מודולרית וכוללת גם מערכת הגנה אקטיבית. כמו כן, יש בו מערכת אב"כ ומערכת מיזוג אוויר מתקדמות. מנועו הוא כ-750 כ"ס, ומהירותו המרבית 90 קמ"ש.

ראש מנהלת המרכבה והרק"ם במשרד הביטחון תא"ל גיא פאגלין אמר: "לאחר תהליך ארוך של ניסויים ויישום לקחים, אנו חושפים את הנגמ"ש המתקדם בעולם בצורתו הסדרתית. אנחנו גאים על היכולת לפתח ולייצר רק"ם ישראלי, כחול לבן, מהמתקדמים בעולם עבור לוחמי צה"ל - החל מטנק המרכבה, דרך נגמ"ש הנמר לתצורותיו השונות ועד לנגמ"ש ה'איתן'".

"למשימה זו שותפים רבים, החל מהמפעלים הישראלים הרבים המספקים את המערכות, גורמי המשרד השונים, יחידות זרוע היבשה ואגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה. היכולת לפתח את הדורות הבאים של הרק"ם ולייצרם באופן בלתי תלוי בגורם חיצוני, נשענת על הידע הקיים בישראל, במנת"ק ובתעשיות הישראליות הרבות הלוקחות חלק במשימה".

תא"ל פאגלין, שביקר בשבוע שעבר בתערוכת הנשק בצרפת, הוסיף: "יש לתעשייה הישראלית במה להיות גאה והיא מהמובילות בעולם בתחום זה".

כזכור, רק לאחרונה אישרה ועדת השרים לענייני ביטחון את המלצת שר הביטחון, אביגדור ליברמן, ובשנים הקרובות יצטייד צה"ל במאות נגמ"שים גלגליים מסוג זה.

צפו בווידאו

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר