לאחר מתיחות

טראמפ חתם על מכתב תמיכה סודי בישראל

המגזין האמריקני "ניו יורקר" חשף כי לאחר עלייתו של טראמפ לשלטון דרשו הישראלים מהנשיא לחדש את מכתב התמיכה הסודי בישראל עליו חתמו גם הנשיאים הקודמים (פוליטי מדיני)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
נתניהו בביקורו בבית הלבן (צילום: אבי אוחיון, לע"מ)

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, חתם קודם ביקורו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, בבית הלבן בפברואר 2017, על מכתב מיוחד ובו התחייבות אמריקנית לשמר את יכולותיה האסטרטגיות של ישראל ולא להפעיל עליה לחץ להתפרק מנשקה הגרעיני בעתיד בנסיבות הקיימות במזרח התיכון, כך דווח היום (שלישי), בכתב העת האמריקני "ניו יורקר".

לפי הדיווח, טראמפ היה הנשיא הרביעי שחותם על מכתב כזה אחרי שביל קלינטון, ג'ורג' בוש וברק אובמה נתנו לישראל את אותה ההתחייבות. לפי ה'ניו יורקר' ב-13 בפברואר 2017, יומיים לפני הפגישה הראשונה בין נתניהו לטראמפ בבית הלבן, הגיע שגריר ישראל רון דרמר, לפגישה עם יועצי טראמפ והביא עמו עותק של המכתב, כדי שהוא יועבר לנשיא לחתימה.

על פי הדיווח בכתב העת, יועצי טראמפ הופתעו מהבקשה של דרמר ובכלל מעצם המכתב, שכן רק קבוצה מצומצמת של בכירים אמריקנים ידעו על קיומו של המכתב. לטענתם, אנשי אובמה כלל לא עדכנו אותם על קיומם של מכתבי התחייבות כאלה לישראל.

על פי הדיווח במגזין, דרמר לחץ, כי המכתב יועבר לחתימה של הנשיא עוד לפני הפגישה עם נתניהו והפגישה הפכה מתוחה ואף הגיעה לגידופים, זאת למרות האהדה והתמיכה הרשמית של ממשל טראמפ בישראל.

בכתבה ב"ניו יורקר" מצוטט בכיר אמריקני שסיפר, כי אחד המשתתפים בפגישה כעס ואמר לדרמר כי הם אינם מוכנים לקבל תכתיבים ישראליים בבית הלבן. מהדיווח עולה, כי לאחר מכן יושרו ההדורים וטראמפ חתם בסופו של דבר על המכתב שימשיך לשמור על ישראל בעלת יכולת גרעינית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר