דקירות במרכול

הפיגוע בסופר ביבנה: המחבל נשלח ל-22 שנות מאסר

בית המשפט המחוזי בלוד גזר 22.5 שנות מאסר על המחבל אימסעיל אבו עראם שביצע את פיגוע הדקירה במרכול ביבנה בו נפצע קשה מאד מנהל הסניף ניב נחמיה (חדשות בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
המחבל בבית המשפט (צילום: יריב כץ, ynet)

בית המשפט המחוזי בלוד גזר בצהריים (שלישי) 22 שנות מאסר וחצי על איסמעיל אבו עראם, המחבל הפלסטיני שדקר באוגוסט בשנה שעברה את סגן מנהל סניף שופרסל דיל ביבנה, ניב נחמיה, ופצע אותו קשה.

המחבל אבו עראם, תושב העיירה יאטה שליד חברון, הורשע במרץ השנה בניסיון רצח בנסיבות של מעשה טרור. בנוסף, נגזרו עליו 12 חודשי מאסר על תנאי ותשלום פיצויים בגובה 200 אלף שקלים לנחמיה.

על פי כתב התביעה, אבו עראם, ש"התחזק" באיסלאם, קיבל השראה ועידוד לקיים מצוות "ג'יהאד נגד הכיבוש היהודי-ישראלי". כחלק מהתחזקותו הדתית ביצע הנאשם "עומרה" במהלך חודש הרמדאן ושהה בסעודיה במשך כ-12 ימים. במטרה לקיים הלכה למעשה מצוות ג'יהאד, הנאשם החליט לרצוח יהודי-ישראלי באמצעות פיגוע דקירה בתוך ישראל.

בשניים באוגוסט 2017, נכנס המחבל לישראל ללא היתר חוקי. הוא החליט לבצע את זממו במעסיקו לשעבר, באמצעות סכין שאותה ישיג ומיכל גז פלפל שהביא עמו. הוא הגיע באוטובוס ליבנה, ומשלא עלה בידו לאתר את מעסיקו לשעבר באולם אירועים ביבנה שבו עבד, החליט כי יבצע את הפיגוע כלפי קורבן אחר.

התיעוד ממצלמות האבטחה

המחבל נכנס אל המרכול, הגיע למעבר שבו סכינים למכירה, נטל סכין בעלת להב באורך 15 סנטימטרים והכניס אותה למכנסיו. הוא איתר את סגן מנהל הסניף בעודו מסדר מוצרים במעבר. הנאשם הוציא את הסכין מתוך מכנסיו, הסתער על הקורבן, הניף את הסכין ודקר את נחמיה בצווארו, בחזהו, בבטנו ובראשו.

כתב האישום תיאר את התגובה ההירואית של קורבן הפיגוע: "בתגובה, וחרף פציעותיו הקשות, נאבק הקורבן בנאשם, תוך שהשליך לעברו כל חפץ שאיתר בסמוך אליו". במהלך המאבק נשברה הסכין ונשמטה מידיו של הנאשם.

בשלב זה הוציא המחבל את מכל גז הפלפל, ריסס באמצעות הגז את פניו של הקרבן וברח בריצה מן המרכול. כתוצאה ממעשי הנאשם נגרמו לנחמיה חבלות קשות. עוברי אורח רדפו את הנאשם והצליחו ללכוד אותו עד שהגיעו כוחות המשטרה למקום.

נתניהו מבקר את נחמיה בבית החולים. צילום: קובי גדעון, לע"מ

נחמיה שנפצע קשה מאד, אושפז בבית החולים ועד היום הוא נוטל חלק בשיקום ממושך. כתוצאה מהמקרה הוא מתקשה מאד בדיבור. הוא הקפיד להגיע לדיונים במשפט המחבל יחד עם בני משפחתו.

על פי הדיווח ב-ynet, נחמיה הגיע לדיון הקודם בבית המשפט, נתמך במקל וקולו היה חלש מאוד. "עברתי מאורע מאוד קשה. מה שאני חווה ועובר ביום יום אי אפשר לתאר במילים", סיפר אז נחמיה. "עברתי אירוע שנמשך הרבה זמן עם 14 דקירות ששינו את כל החיים לי ובני משפחתי. אני כרגע סובל מאוד פיזית ופסיכולוגית.

"אני מבקש מבית המשפט למצות את חומרת הדין עם הנאשם ולתת את מלוא חומרת העונש, כלומר 25 שנה. לא מזמן עברנו את יום הזיכרון, ישבתי וצפיתי בטלוויזיה, מה שרץ לך בראש כרגע, שאתה היית יכול להיות בין אותם שמות שמקריאים אותם והמשפחה והאישה היו יכולים לשבת בקהל. ברוך השם אני כאן, ולא בין השמות האלו, אבל חיי אינם אותם חיים. אני מבקש מבית המשפט להחמיר בעונש, למען יראו וייראו, שאחרים לא יעברו את הסבל שאני ובני משפחתי עוברים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר