משרד הכלכלה מקל על יבואני הבגדים

משרד הכלכלה מבטל את חובת תפירת תווית סימון על ביגוד – עוד צעד בהקלה ברגולציה עבור היבואנים, הורדת חסמי יבוא ובתקווה כי הצעדים יביאו להפחתת יוקר המחיה (כלכלה בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

שר הכלכלה והתעשייה אלי כהן, חתם אתמול (שלישי) על צו לביטול חובת הסימון תוויות הביגוד. הצו החדש יקל באופן תפעולי וכלכלי על היבואנים, דבר שיוביל להוזלה במחירי הביגוד, בעיקר הבסיסי לצרכנים. ההקלה לא תפגע באפשרות הצרכן לשמור את המידע שחשוב לו.

הצו שנחתם מגיע בהמשך לעבודת מטה שהתקיימה בחודשים האחרונים ע"י משרד הכלכלה והתעשייה והרשות להגנת הצרכן וסחר הוגן במטרה להקל על הנטל הרגולטורי לעסקים במגוון תחומים והפחתת יוקר המחיה.

התיקון לצו יהיה על פי העקרונות הבאים:

• ביטול החובה לסמן בעברית מוצרי הלבשה הנמכרים במכר מרחוק באמצעות האינטרנט – ובלבד שפרטי הסימון יופיעו באתר במקום שבו מבוצעת הרכישה והצרכן יוכל לראותם בטרם רכישת הפריט. הצרכן יוכל לשמור את פרטי המידע בעברית ובכל מקרה נותרים בעינם סימונים מקובלים בכל השפות לעניין הוראות הכביסה והגיהוץ וכן מידות אשר מופיע לרוב בספרות ובסימונים גרפיים (אך כאמור לא בעברית).

• ביטול חובת סימון מוצרי הלבשה לפני ייבואם: עד היום, על פי הצו, נאלצו היבואנים לסמן בעברית את מוצרי ההלבשה בטרם יבואם ובטרם שחרורם מהמכס. המשמעות הינה שכל פעולות התפירה של התווית בעברית עם המידע הנדרש צריך להיעשות במדינת המוצא, או במחסני רישוי במכס, שהאחסון בהם עולה כסף או במחסני היבואן תמורת ערבות למכס.

• הקלה לגבי אופן הסימון בעברית כך שבמקום לסמנו על גבי מוצר ההלבשה עצמו או באמצעות תוויות התפורה לגוף מוצר ההלבשה תינתן האופציה לסימון על גבי תג חיצוני (כגון התג עליו מוטבע המחיר) באמצעות מדבקה או הדפסה.

על פי החלטת הממשלה, כלל משרדי הממשלה נדרשים לבצע תכניות להפחתת הנטל הרגולטורי ובתוכם הרשות להגנת הצרכן וסחר הוגן. לאור זאת, פועלת הרשות בהתאם לתוכנית ויזמה את ההקלה הנ"ל.

הצו יכנס לתוקף עם פרסומו ברשומות הצפוי להיות בעוד כחודש, יחד עם זאת, לאור השינוי בהוראות, ינחה הממונה שלא לבצע אכיפה כנגד מי שיסמן מוצרי הלבשה על פי האפשרויות המקלות, עוד טרם פרסום הצו ברשומות. כמו כן, ינחה הממונה את המכס כבר עכשיו שלא לעמוד על חובת הסימון לפני היבוא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר