צפו בתיעוד

צה"ל הרס את בית המחבל שרצח קצין וחייל

שלושה חודשים אחרי שביצע פיגוע דריסה ורצח קצין וחייל צה"ל, סרן זיו דאוס וסמל נתנאל קהלני הי"ד, לוחמי צה"ל ומשמר הגבול הרסו ביתו של המחבל עלאא קובהא בעיר ברטעה (צבא)

ב. ניסני | כיכר השבת |
הריסת הבית, הלילה (צילום: דובר צה"ל)

כוחות צה"ל מהחטיבה המרחבית 'מנשה' בשיתוף לוחמי משמר הגבול והמנהל האזרחי הרסו הלילה (חמישי) את דירת מגוריו של המחבל עלאא קובהא בעיר 'ברטעה'. דירת המחבל שנהרסה, מצויה באחת הקומות בבניין מגורים.

כזכור, המחבל ביצע את פיגוע הדריסה בציר הסמוך לכפר 'יעבד', בו נרצחו סרן זיו דאוס ז"ל וסמל נתנאל קהלני ז"ל.

בתוך כך, במהלך הלילה עצרו כוחות צה"ל, שב"כ, מג"ב ומשטרת ישראל באיו"ש 17 מבוקשים החשודים במעורבות בפעילות טרור, טרור עממי ובהפרות סדר אלימות לעבר אזרחים וכוחות הביטחון. החשודים הועברו לחקירה.

כזכור, קובהא, בן 26 מהכפר ברטעה, ריצה בעבר מאסר על עבירות ביטחוניות והשתחרר מהכלא הישראלי באפריל אשתקד. אחרי הפיגוע צה"ל פשט על ביתו בברטעה וחקר את משפחתו. אחיו הצעיר של קבהא נעצר לחקירת כוחות הביטחון. במהלך הפיגוע קבהא נפצע באורח קל עד בינוני ופונה לבית החולים הלל יפה בחדרה.

מחקירתו בשב"כ של קבהא עלה כי הדריסה בוצעה באופן מכוון ממניע לאומני. בתחילת חקירתו טען המחבל כי מדובר בתאונת דרכים, אולם לפי שב"כ בהמשך שינה את גרסתו והודה שהתכוון לדרוס במכוון כדי לרצוח חיילים. בשב"כ ציינו כי לא זיהו אנשים נוספים שהיו מעורבים או מודעים לכוונת הפיגוע וקבהא פעל לפיכך במתווה של מפגע בודד ללא שילוח או הכוונה של ארגון טרור.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר