לקראת ההילולא

בין חניכי צאנז: אריה דרעי ויעקב ליצמן

מחר, יציינו בחסידות צאנז את הילולת האדמו"ר בעל ה'שפע חיים' זי"ע, ואחד החסידים מספר ל'כיכר' על החינוך של הרבי לחנך את כולם, אפילו את אריה דרעי ויעקב ליצמן (חסידים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הרבי זי"ע בחתונת הרב רחמים בן שושן, רב בביה"ח לניאדו (באדיבות ארכיון צאנז)


בחסידות צאנז נערכים לקראת יום ההילולא של האדמו"ר בעל ה'שפע חיים' מצאנז זי"ע, שיחול מחר - יום שישי ט' בתמוז, כאשר אלפים צפויים לעלות לציונו הקדוש ולהעתיר בתפליה.

בשיחה עם "כיכר השבת", לקראת ההילולא, מספר אחד החסידים אפיזודה מעניינת. לדבריו, אתמול (רביעי) חגגו חסידי צאנז בחתונה מרגשת בבני ברק, של בחור בן למשפחה חב"דית מפתח תקווה, אשר התקרב יחד עם אחיו, לני כשנתיים, לחסידות צאנז ואמש חגג את נישואיו כשהוא לבוש כחסיד צאנז לכל דבר עם "וואסע זאק"ן אל אף היותו ממוצא מערבי.

במקביל, באותה שעה, נערכה במעונו של כ"ק האדמו"ר מצאנז, בקרית צאנז בנתניה, 'ווארט' לבחור שמזה שנה מאז הגיע מעולם הציונות הדתית "רק לטעום את טעמה של תורת צאנז", וכיום לבוש כאחד הבחורים החסידים ומחשובי הלומדים בהיכל מרכז התורה בקרית צאנז.

אחד החסידים מוסיף כי "זה לא חידוש כל כך מפני שבכל מחזור ישיבתי יש אחד או שניים שהם ממוצא שונה משאר הבחורים, אך כפי שחונכנו מהרבי זי"ע וכיום ממשיך לנטוע ולדרוש זאת הרבי מצאנז, לקבל את כל אחד כמו שהוא ולא מאיפה שהוא...".

החסידים מספרים כי הרבי, ה'שפע חיים' מצאנז זי"ע, הקים בשעתו את ישיבת מהרש"ד, במקביל לישיבת צאנז, במיוחד לבחורים בני ספרד שלא ידעו את שפת היידיש המדוברת בחסידות, אך חשקה נפשם בתורה כשישיבות בימים ההם לא היה בנמצא.

אחד התלמידים המפורסמים שלמד בישיבת מהרש"ד הוא יו"ר ש"ס ושר הפנים אריה דרעי. לעומתו, בתלמוד תורה בוויליאמסבורג, שהקים הרבי בשעתו, כמו עשרות בתי חינוך ברחבי ארה"ב, התחנך סגן שר הבריאות יעקב ליצמן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר