החברים התגייסו בוואטסאפ

לאחר תשע שנים: שי קאהן הצליח לתת גט

במשך תשע שנים המתין איש התקשורת שי קאהן לגירושיו, עד שנקרתה לידו הזדמנות - שלם 50 אלף שקל ותוכל לתת גט. החברים בוואטספ התגייסו, הסכום נאסף והגט ניתן (אנשים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
שי קאהן, לאחר מתן הגט (באדיבות המצלם)

במשך תשע שנים חיכה איש התקשורת החרדי שי קאהן לתת גט ולסיים את הסאגה שהעיבה על חייו ועל משפחתו, היום (חמישי) לאחר סבל ממושך, העניק קאהן את הגט המיוחל, בזכות התגייסות המונית של חברים ברשת הוואטסאפ לחילוצו מהמצר.

בשל צנעת הפרט לא ניכנס לפרטים המשפחתיים שהובילו לסאגה המתמשכת סביב נתינת הגט, אבל נראה כי הרשת החברתית עשויה לשמש גם עבור מטרות חיוביות ולהוציא אדם מ"הכלא" בו היה נתון במשך שנים.

מכורח המציאות ובשל ויכוח פנימי, הכריע בית הדין כי הגט יינתן לאחר השלמת סכום של 50 אלף שקל מקאהן לגרושה. "במידה והסכום יושג עד יום רביעי, הבעל יוכל לגרש את אשתו", קבע בית הדין.

הראשון שנחלץ עבור קאהן היה איש החסד חונא דייטש. לאחר ייעוץ עם פרקליטו של קאהן, החליט דייטש לצאת לגיוס אינטנסיבי ברשת הוואטסאפ על מנת לגייס בתוך יממה את הסכום הנדרש.

וכך כתב חונא לחברים בקבוצות השונות: "חברים יקרים ואהובים אני עושה כאן מעשה שקשה מאוד לחברינו שי קהאן, אך זו ברירה שאי אפשר למשוך וההכרעה תלויה אך ורק בזה.

"כידוע לכם שי יקירנו מחכה לגט כבר 9 שנים, ולא כאן המקום לציין כמה סבל הוא עבר שספרים שלמים לא יכילו את מה שעבר, הבוקר לאחר דיונים ושכנועים ארוכים הדבר היחיד שיציל אותו לקבל את הגט מידי זו תשלום של 50 אלף שקלים".

חונא הוסיף וכתב: "חברים יקרים שי בשר מבשרינו בואו נעזור לו לשמוח ולהשתחרר כדי שיוכל לשקם את החיים שלו מחדש, אנא פתחו את הלב ותצילו את שי היקר והזכות הזאת תלווה כל אחד ואחד שלא תזדקקו לאף מתנת בשר ודם".

שי קאהן עצמו התגייס, והחליט כי על מנת לסיים את הסאגה עליו לחשוף את עצמו: "אתם חושבים שסתם אמרו חז"ל 'פניו משחירים כשולי קדרה'? תאמינו לי שלא, אבל אסור לי הערב לפחד מה'שחור'. הצליחו לכפות סוג של הסכם, שאם אשיג סך של 50.000 ש"ח יהיו חייבים ליתן גט ביום רביעי הקרוב. - זה עוד יומיים. אני טענתי נגד וסירבתי כי אין לי מאיפה להביא חלקיקים מהסכום הזה, אבל התעקשו ופנו לחונא וביקשו וחונא רצה וניסו".

"בעוד יומיים אני אגיע לבית הדין ואצטרך להגיד שלא הצלחתי..." הוסיף קאהן. "וזה בסדר, לא בושה לא להצליח.... זה היה טעות לחשוב שאפשר לנסות לגייס סכום כזה ב2-3 קבוצות חברים מצומצמות... אבל אני יודע שזה אומר עוד 3-4 שנים ב'קלבוש' שנכפה עליי.. אף אחד ממכם לא מסוגל להוציא מהכיס שלו אפילו 5% מהסכום הזה 'סתם כך'.... אבל אם נצליח ליצור קבוצה ראשונית שיתנו כל אחד 200 ש"ח... וננסה בעוד קבוצות וחונה יוכל לפנות לעוד אנשים...".

בתוך פרק זמן קצר נרשמה התגייסות מאסיבית ברשת החברתית, האחד תרם 200 השני 1,000 שקלים והיו כאלה שהכפילו ושילשו את הסכום. בשיחה עם 'כיכר השבת' אומר חונא דייטש כי כ-36 אלף שקלים הושגו דרך קבוצות הווטסאפ, והיתר מאנשים טובים שנרתמו לעניין.

בשיחה עם 'כיכר השבת' הגיב שי קאהן ואמר כי "ברוך ה' שהסאגה הזו מאחוריי. יש דיינים שמצליחים בתוך הגוף המסואב הזה לפעול כראוי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר