"שיא נוסף באבסורד"

נתניהו הגיב על כתב האישום של רעייתו: "לא יחזיק מים"

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב לראשונה על כתב האישום שהוגש נגד רעייתו בטענה שהזמינה אוכל למעון ראש הממשלה שלא על פי הנוהל וטען כי הנוהל לא חוקי (חדשות)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

ראש הממשלה בנימין נתניהו העלה ביום שישי פוסט בעמוד הפייסבוק שלו בו התייחס לכתב האישום נגד רעייתו שרה: "השבוע נשבר שיא נוסף באבסורד. בפעם הראשונה בהיסטוריה מגישים כתב אישום נגד רעיית מנהיג על אוכל וחמגשיות. עזבו את העובדה שכולם אכלו מהאוכל הזה - עובדי הבית, אורחים רשמיים, אפילו ראשי מדינות".

"הדבר הכי אבסורד בכתב האישום הזה, זה שהוא מתבסס על נוהל בלתי-חוקי. חמישה ימים לפני שנכנסתי לתפקיד ראש הממשלה ב-2009, שלושה פקידים בלתי מוסמכים קבעו נוהל מיוחד. רק שהם לא קיבלו את האישור הדרוש מבחינת החוק מוועדת הכספים של הכנסת ורק היא קובעת. היא קובעת שהמדינה נושאת בהוצאות הכלכלה של ראש הממשלה ומשפחתו במעון ראש הממשלה, בדיוק כמו בבית הנשיא".

"אז מדובר כאן בכלל בנוהל בלתי-חוקי", הוסיף נתניהו. "כתב אישום שמבוסס על נוהל בלתי חוקי - לא יחזיק מים".

כזכור, ביום חמישי, תשעה חודשים לאחר הודעת היועמ"ש מנדלבליט, הואשמה אשת ראש הממשלה שרה נתניהו בפרשת הזמנת הארוחות למעון ראש הממשלה על קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, עבירות מרמה והפרת אמונים. לפי כתב האישום שהגישה נגדה פרקליטות מחוז ירושלים, נתניהו הזמינה ארוחות על חשבון המדינה בסכום של יותר מ-350 אלף שקלים, על אף שהועסקה מבשלת במעון ראש הממשלה. ההודעה מתקבלת תשעה חודשים לאחר שהיועמ"ש הודיע על כוונתו להעמידה לדין בכפוף לשימוע. הפרקליטות ביקשה גם לקיים את המשפט בהרכב של שלושה שופטים בשל מה שהוגדר "רגישות ציבורית" ו"מעמדה הציבורי של הנאשמת".

הפרקליטות הגישה לבית משפט השלום בעיר כתב אישום גם נגד עזרא סיידוף, סמנכ"ל מבצעים ונכסים במשרד ראש הממשלה. הוא מואשם בעבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, מרמה והפרת אמונים וכן זיוף מסמכים בגין חלקו בשלוש פרשיות - הזמנת ארוחות, גיוס מלצרים והחשמלאי.

ההחלטה להגיש כתב אישום התקבלה לאחר שהשלמות החקירה בתיק שנדרשו על ידי המשטרה - בעקבות עדותו של עד המדינה ניר חפץ - הסתיימו והוחזרו לפרקליטות מחוז ירושלים.

בפרקליטות רמזו לא אחת כי אם נתניהו תהיה מוכנה לשלם את העלות כ-350 אלף ש"ח יבוטל כתב האישום נגדה, אך נתניהו מסרבת להודות בפרשה וכאמור טוענת כי הנוהל העכשווי אינו חוקי כלל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר