לאחר המתווה

הסכסוך בישיבת יסודות הגיע לבית המשפט

הקרב הממושך שהסעיר את עולם הישיבות הספרדיות - הסכסוך בישיבות יסודות, הגיע הבוקר (ראשון) לבית המשפט בצל מתווה הפשרה שגיבש הגרמ"ה הירש (חדשות, חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
הרב שמעון זיאת, בישיבה (באדיבות המצלם)

הקרב הממושך שהסעיר את עולם הישיבות הספרדיות בשנים האחרונות - הסכסוך בישיבות יסודות, מגיע הבוקר (ראשון) לבית המשפט בצל מתווה הפשרה שגיבש הגרמ"ה הירש, כפי שנחשף ב"כיכר השבת".

הכל החל בחודש אלול תשס"ח, משפחת זיאת הידועה פתחה את ישיבת "יסודות" במושב הדרומי. הישיבה הפכה במהירות לאחת המובילות בציבור הספרדי, כאשר עד לפני ארבע שנים לא היה על כך עוררים.

לדברי בחורים בישיבה: "הרב זיאת טרח ויגע ונתן את כל נשמתו לישיבה כאשר בין היתר דאג לצוות רבנים מובחרים מהשורה הראשונה".

התפנית ארעה בקיץ תשע"ה, אז התפלגה הישיבה כאשר חלק מצוות הישיבה, ביניהם ראש הישיבה והמשגיח, ועוד חלק נכבד מתלמידי הישיבה, עזבו את הישיבה במושב ועברו לישיבה חדשה שנפתחה בתל אביב ורשמה גם היא הצלחה.

הרב זיאת בנאום נרגש על המצב בישיבה, לפני כחודש

המהלך קיבל את ברכתם והסכמתם של גדולי ישראל ביניהם מרן הגראי"ל שטיינמן זצ"ל, הגרמ"ה הירש ועוד, כך שפתיחת הישיבה החדשה נעשתה בהסכמה מלאה בין כולם, כאשר שני הצדדים מברכים האחד את רעהו.

הדרמה האמיתית החלה לאחר הפילוג, כאשר תקופה קצרה לאחר מכן נותרה הישיבה ביסודות ללא ראש והחלו ניצנים של פילוג בתוך הישיבה. על פי דיווחים מהישיבה, צוות הישיבה הקיים הרים ראש על מנהלי הישיבה, משפחת זיאת, כשהדבר בא לידי ביטוי בדברים רבים, אך הבולט שבהם היה כאשר החלטות רבות ומהותיות נעשו על ידי רבני הישיבה ללא שיתוף משפחת זיאת.

בעקבות כך משפחת זיאת החליטה להפסיק את התקציבים לישיבה וכך הדרדר מצבה של הישיבה עד כדי סכנת סגירה. משפחת זיאת הודיעה על פיזורה של הישיבה, דבר שלא קרה בפועל, ואף ביקשה מהורי הבחורים לבטל את כל הוראות הקבע

בשלב זה עדיין נמצאת המשפחה בעימות מתמשך על השליטה בישיבה מול חלק מהצוות המכהן כיום בתפקיד רשמי בישיבה.

בחודשים האחרונים ניסו רבנים וגדולי תורה לפשר בין הצדדים, כאשר מינו את הרב אליהו מגנוז לעמוד בחזית ולדאוג לצרכיה הכלכליים של הישיבה כשלצדו עומד הרב שמעון זיאת, שהיה כל העת לצד רבני הישיבה.

היום (ראשון) הגיעו הצדדים לבית המשפט, משפחת זיאת מול נציגות מרבני הישיבה, הרב מגנוז והרב שמעון זיאת. בישיבה מעריכים כי לא תהיה הכרעה סופית בעניינה של הישיבה, כאשר כל הכרעה שתהיה לטובת אחד הצדדים עלולה להזיק לרישום שכבר נסגר בשבוע האחרון כשהישיבה נמצאת באי וודאות על קיומה בעתיד הקרוב.

השופט החליט לדחות את פסק הדין בחודש וחצי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר