חשיפת "כיכר השבת"

מתווה הכשרות: מועצת הרבנות תנסה למנוע את קריסתו

מועצת הרבנות הראשית תתכנס מחר ותדון בדרישות הרבנים שחזרו בהם מחתימותיהם על מתווה רפורמת הכשרות שהיתה אמורה להיות מאושרת השבוע. טרם ברור האם המתווה יאושר (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
מועצת הרבנות הראשית (צילום: יונתן סינדל - פלאש 90)

מועצת הרבנות הראשית תדון מחר (שני) בדרישות חברי ועדת ההיגוי למתווה רפורמת הכשרות, לאחר שהרבנים החברים בוועדה, חזרו בהם מההמלצות והציבו דרישות לתיקונים במתווה.

כזכור, בסוף השבוע נחשף ב"כיכר השבת", כי מתווה הכשרות נמצא בקריסה לאחר שכל הרבנים החתומים על המתווה חזרו בהם והציבו תנאים, כשבמרכזם תיקונים אותם דורש הגאון רבי מרדכי ביסטריצקי, מרבנות צפת, שטוען כי המתווה מלא חורים וחייב לעבור שינויים מהותיים.

יצוין כי אחת מהסיבות שמובילות את הרב ביסטריצקי להתנגד למתווה המוצע, היא העובדה כי החרדים בצפת והתיירים הבאים אליה רואים בהכשר שבראשותו ברבנות צפת כמהדרין לכל דבר ועניין כמו הבד"צים המובילים, ולכן הוא חש אחריות לוודא שהכשרות אכן תתנהל ברמת מהדרין גבוהה.

חשיפת "כיכר השבת", בסוף השבוע

גורמים בכירים ברבנות הראשית אמרו ל"כיכר השבת" כי "בכדי לפתור את הסוגיה המרכזית של ניגוד העניינים בין בעלי העסקים והמשגיחים ועל פי דרישת בית המשפט כי על הרבנות הראשית להעמיד מערך חילופי להעסקת המשגיחים עד לסוף חודש יוני 2018, נקבע מתווה שהוסכם על ידי הרבנות הראשית לישראל, המשרד לשירותי דת ומשרד האוצר".

לדבריהם: "במסגרת המתווה נקבע כי משגיחי הכשרות יועסקו ע"י כארבע חברות עמותות אזוריות שיבחרו במסגרת מכרז ארצי שתפרסם הרבנות, החברות יספקו שירותי השגחה בלבד וסמכות הרב מרא דאתרא לא תפגע חלילה. בצורת העסקה זו משגיחי הכשרות יועסקו על ידי החברות/העמותות הזוכות, אשר יהיו נתונות לרגולציה מוקפדת עי אנשי מקצוע ברבנות הראשית שיוודאו בין היתר שהחברות לא מקפחות את שכר המשגיח ושומרות על כל זכויותיו. שכר המשגיח וסכום האגרה ייקבע מראש במסגרת המכרז על בסיס עבודה כלכלית עליה עמלים בימים אלו - החברות לא יורשו לשלם שכר נמוך מהשכר שיקבע וכן עלות שעת השגחה תהיה ידועה ואחידה בכל הארץ".

"במקביל", מוסיפים ברבנות: "יתוגבר מערך הפיקוח במועצות הדתיות אשר ישמשו כרובד נוסף לעבודת המשגיח וכן על עמידתו בקביעת נהלי הכשרות.

"ברבנות הראשית ובדיוני הצוות ניתן הדגש על קביעה מראש של תנאי ורמות שכר נאותים למשגיחי הכשרות - מה שלא היה מתאפשר בהעסקה באמצעות המועצות הדתיות שם השכר היה נמוך יותר.

"החלופה של העסקת משגיחי הכשרות באמצעות המועצות הדתיות הייתה האפשרות העדיפה על הרבנות אך בשל מדיניות הממשלה והאוצר לא להרחיב את המגזר הציבורי אפשרות זאת לא יצאה לפועל".

לדברי הבכירים: "על פי המצב כיום, המשגיחים מועסקים ישירות על ידי בית העסק ובמרבית המקרים המשגיח אינו מקבל את השכר והתנאים הראויים ועל פי חוק וזכויותיו לא נשמרו. לאורך כל דיוני הוועדה ניתן הדגש במתווה המוצע על תנאי שכר הולמים למשגיחים העושים עבודת קודש.

"חברי הצוות ובתוכם כבוד הרבנים החשובים חתמו על המלצות הדו"ח והערות שניתנו בימים האחרונים על המתווה יישמעו והמתווה והערות ידונו במועצת הרבנות הראשית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר