בגבעה הצרפתית

אימת החרדים: כלבי בר גורמים לפחד וחרדה

תושביה החרדים של הגבעה הצרפתית בירושלים מתלוננים על כלבי בר חופשיים הגורמים לפחד וחרדה: "אני לא נותנת לילדים שלי לצאת מהבית לבד, חוששת שכלב יתקוף אותם" (אקטואליה)

אבי רבינא | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

אימה בשכונת הגבעה הצרפתית בירושלים, כלבים משוטטים ומאיימים על התושבים: זה חודשים אחדים התושבים שם מאוימים בידי כלבי פרא המסתובבים בה חופשיים, וגורמים לפחד וחרדה.

"אני לא נותנת לילדים שלי לצאת מהבית לבד בחודשים האחרונים, מחשש שכלב יתקוף אותם", סיפרה ג' מרחוב בר כוכבא ל"כיכר השבת". רבים מדיירי השכונה, הם תושבים חרדים, ולטענתם העירייה אינה עושה דבר לפתרון הבעיה משום שהם נחשבים לתושבים סוג ב' מבחינתה.

התופעה של להקות חיות בר ופרא המטילות מורא ופוגעות בבני האדם באזורים מיושבים אינה חדשה, והיא אף מתעצמת בשנים האחרונות, בקרב עסקני השכונה קראו למי שרואה את כלבי הפרא לדווח מייד למוקד העירוני כדי שיבואו ללכוד אותם.

הכלבים הפראיים בדרך כלל חיים בטבע, אך לעיתים מסתננים למקומות מיושבים ולכן יש ללכוד אותם לפני שיגרמו נזק רב.

אפרים, תושב הגבעה מספר בשיחה עם 'כיכר השבת': באחד הערבים ראיתי כלב אימתני שרודף אחרי ילד קטן, למזלו, הוא היה רכוב על אופניים והצליח להימלט"

תושבים דיווחו ל'כיכר השבת' כי הפניות למוקד הווטרינרי של העירייה לא נענו ריקם, אך גם לא הביאו תועלת.

לדברי ח.ד. תושב השכונה: "מדי לילה כאשר מתאספים כלבים תחת לביתי, אני פונה למוקד העירייה. כעבור חצי שעה מגיע המוקד הווטרינרי שמגיע לרוב לאחר שהכלבים עוזבים את האזור, אנשי השירות לא טורחים להישאר באזור למיגור התופעה, ועוזבים כלעומת שבאו". אומר ח'.

תושב נוסף מהשכונה אומר בשיחה עם 'כיכר השבת': "אנחנו שוקלים לעזוב את השכונה אם המצב לא ישתפר. אם היינו מגיעים לירושלים היום, אין סיכוי שהיינו מגיעים לגבעה הצרפתית. אני לא מרשה לילדים שלנו לשחק בחוץ החל משעות הערב, מחשש שיתקלו בכלבי הבר מסוכנים".

ח"כ אורי מקלב שלפתחו הגיעה הבעיה אמר בשיחה עם 'כיכר השבת': "מדובר בפיקוח נפש ונתייחס לזה במלוא הרצינות. תלונות התושבים הגיעו לאזניי ויטופחו מול המשרד הרלוונטי".

תגובת עיריית ירושלים ל'כיכר השבת': "בעיית הכלבים המשוטטים בשכונות הקצה מוכרת לשירות הווטרינרי ומטופלת באופן קבוע עקב היעדר טיפול רשויות המדינה בהתרבות הכלבים המשוטטים בשטחים סביב העיר, חודרים מאות כלבים משוטטים לשכונות הקצה ומסכנים את ביטחון ובריאות התושבים".

"השירות הווטרינרי לוכד כלבים משוטטים בכל שעות היממה ובכל ימות השבוע, הן באופן יזום והן בעקבות פניות הציבור. ניתן להודיע מידית למוקד 106 בכל אירוע של כלב משוטט. השירות הווטרינרי פועל בכל האמצעים החוקיים העומדים לרשותו על מנת לתפוס כלבים משוטטים ובשנה האחרונה לכד מאות כלבים".

"בנוסף, השירות הווטרינרי החל להפעיל לאחרונה צוות לוכדים המשתמש ברובה חיצים ללכידת כלבים משוטטים בכל רחבי העיר.

"עיריית ירושלים אינה מקלה ראש ועושה כל שביכולתה במסגרת המשאבים הקיימים ובמסגרת החוק לטפל בבעיה. במקביל פנתה העירייה למשרד החקלאות וביקשה שעובדי משרד החקלאות ילכדו את הכלבים המשוטטים טרם כניסתם לעיר -שטחים בהם האחריות לטיפול הינה על גורמי המדינה ואף הוגשה תכנית לשיתוף פעולה בנושא".

עו"ד תושב השכונה מזועזע מתגובת העירייה: "מדובר בדברי שקר ורמיה, שהלו התגובה סותרת את עצמה מיניה וביה. מצד אחד מטילים את האחריות על משרד החקלאות, ומצד שני טוענים ששלחו סיירות, אני רואה את הדברים כזריית חול בעיני הציבור".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר