הקרב בירושלים

אירוע בהפרדה? האזינו לתשובה המתחמקת של רחל עזריה

ח"כ רחל עזריה, שרק הבוקר הודיעה כי תתמודד לראשות העיר ירושלים, התקשתה לענות לשאלה האם היא בעד אירועים בהפרדה, המתאימים לציבור החרדי והמסורתי • האזינו (מקומי)

אבי רבינא | כיכר השבת |
רחל עזריה. ארכיון (צילום: Hadas Parush/Flash90)

בעוד הרוחות סוערות סביב האירוע בהפרדה שמקיימת חב"ד בכיכר רבין בתל אביב, הרי שהסוגיה הכבדה הגיעה הבוקר (ראשון) לפתחה של המועמדת הטרייה לראשות העיר ירושלים, ח"כ רחל עזריה (כולנו).

עזריה נשאלה ב"כאן מורשת", בתוכניתם של מנדי וביתאן, אם תאשר אירוע מופרד ב'כיכר ספרא', כדוגמת האירוע שרון חולדאי ביטל בתל אביב. במקום להשיב בחיוב או לחלופין לשלול אירוע כזה במרחב הציבורי, בחרה עזריה להתחמק וללכת בין הטיפות.

"אני חושבת שתמיד המבחן הגדול הוא מה בדיוק האירוע ומה מדובר", אמרה עזריה. "המבחן הוא לא לקחת את זה למקומות קצה, יש אירועי סליחות, צריך לבחון כל דבר לגופו, צריך לחפש מרחבים שבהם אפשר לעשות את המהלכים האלה".

בתשובתה, רמזה לכך, שלא ראוי לעשות אירועים שכאלה במרחב הציבורי: "אנחנו צריכים להימנע מהמקומות האלה שמכעיסים, יש היום הרבה מאוד אירועים שמתקיימים ויושבים ודנים. אם זה לא במרחב הציבורי, זה הרבה יותר פשוט".

הבוקר, התייחסה עזריה באולפן 'ווינט' לאפשרות שתיתמך על ידי קהל חרדי, מולו יש לה מחלוקות רבות: "הציבור החרדי משתנה ויש אחוזים ניכרים בקרבם שמחפשים דמות שיודעת לומר: אני מבינה מה הצרכים שלהם. בסוף אני יודעת לעבוד בשיתוף פעולה. דווקא בגלל שהייתי במאבקים הכבדים, הייתי בתקופה שהייתה מאוד קשה, אני חושבת שאנשים עוד לא הבינו שכולם פה כדי להישאר, אני יודעת לעשות את המעבר".

האזינו לקטע מהראיון באדיבות 'כאן מורשת'

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר