3 מחבלים נפצעו

המלחמה בטרור העפיפונים • צפו בתיעוד

בצה"ל מאשימים את ארגון החמאס בארגון וניהול הטסת עפיפוני ובלוני התבערה מעזה לכיוון ישראל, ומפרסם סרטון בו נראים בלונים מוטסים מעמדת חמאס. צה"ל תקף בעזה (צבא)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: דובר צה"ל)

כלי טיס של צה"ל תקף אחר הצהריים (ראשון) מזרחית לעזה ופגע ככל הנראה במפריחי בלונים. לפי הדיווחים ברצועה, שלושה פלסטינים נפצעו.‬

דובר צה"ל מסר כי "טרור ההצתות הוא מעשה טרור מכוון ומתוזמן של ארגון הטרור חמאס. חמאס מוביל את תופעת טרור עפיפוני התבערה והנפץ, הוא שעומד מאחורי שיגורם והוא ישא באחריות לתופעת טרור זו".

על פי הודעת הדובר בתחילה החלה התופעה כתופעת טרור עממי, אך ניכר בשבועות האחרונים כי חמאס מוביל מהלך זה כפעולה מאורגנת, במסגרתה משוגרים בלוני ועפיפוני תבערה ונפץ מגבול רצועת עזה לעבר שטחי ישראל.

לפי צה"ל שיטת הפעולה בה פועל חמאס: מפקד גזרתי בארגון הטרור חמאס פוקד על שיגור עפיפוני או בלוני התבערה ומורה לפעילים תחתיו לייצר את העפיפון או בלון התבערה.

הפעילים שקיבלו את ההנחיה מכינים את העפיפון או הבלון, כאשר מחברים לו חומרי בעירה הנלקחים ממוצבי חמאס. הכנת העפיפונים נעשית על-פי רוב בכמויות ובאופן סידרתי, על ידי פעילי טרור של ארגון הטרור חמאס. עם סיום ההכנות הפעילים משגרים את עפיפוני ובלוני הנפץ ליעדים שמאפשרים הדלקת שריפות רחבות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר