מהחיפושים ועד הפקודות

כך תדעו את כל מה ש"גוגל" יודעת עליכם

גוגל השיקה עמוד מסודר בו תוכלו לעקוב ולשלוט אחרי כל המידע שגוגל אוספת עליכם, החל בחיפושים השונים וכלה בפקודות הקול שהקלטתם או היסטוריית המיקומים (מחשבים)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: Twin Design / Shutterstock)

בסוף השבוע שעבר הפיצה ענקית הדיגיטל, גוגל, עמוד חדש המופיע במכשירי אנדרואיד ונקרא "חשבון Google". העמוד החדש כולל מעתה במקום אחד ומסודר את כל ההגדרות והמידע הנוגע לחשבון גוגל שלכם ושירותי הרשת של גוגל אליהם אתם רשומים, כמו ג'ימייל, יוטיוב ואחרים.

לא מדובר בהגדרות חדשות שלא ניתן היה להגדיר בעבר אלא רק בארגון מחדש של כל נושאי הפרטיות והאבטחה לעמוד אחד מסודר ויעיל.

ניתן להגיע לעמוד החדש דרך תפריט ההגדרות של סמארטפון האנדרואיד שלכם, תחת הפונקציה Google או "הגדרות Google" ו"חשבון Google". אם לא מצאתם בהגדרות, ניתן להגיע אל התפריט גם דרך אפליקציית Gmail: לחצו על סרגל הצד > הגדרות > שם החשבון שלכם > ואז על "החשבון שלי". העמוד תומך בעברית ויוצג בשפה המוגדרת כשפת הטלפון שלכם. כרגע העמוד החדש זמין רק באנדרואיד, ובעתיד יגיע גם לאייפונים ולדפדפני מחשב (בכרום הוא כבר הופעל).

העמוד החדש כולל גם חיפוש בשפה חופשית, שמאפשר לחפש (גם בעברית) את האופציה המבוקשת, במקרה שלא מצאתם את מה שאתם צריכים. למשל, אם תחפשו "סיסמא" תוכלו להגיע ישירות להגדרות שינוי סיסמא, וחיפוש אחר "מיקומים" יעביר אתכם ישירות לעמוד שבו אפשר לצפות ולמחוק את היסטוריית המיקומים שלכם כפי שגוגל שומרת אותה.

צילום מסך

בעמוד החדש תוכלו למצוא כמה דברים יעילים:

- בדיקה של הגדרות הפרטיות: בפונקציה זו תוכלו לצפות ולשלוט במידע שגוגל אוספת עליכם. למשל, תוכלול לראות את כל היסטוריית הפעילות והגלישה שלכם באינטרנט ובאפליקציות (למשל, אתרים שביקרתם בהם, אפליקציות שבהן השתמשתם ועוד). זהו מידע שגוגל שומרת כברירת מחדל, ואפשר להפסיק את איסוף המידע ולמחוק את המידע שכבר נשמר.

אפשר גם לצפות כאן, כאמור, ב"היסטוריית המיקומים" שלכם - מפה של מקומות שבהם ביקרתם לאורך השנים. גם כאן, אפשר להפסיק את איסוף המידע אם רוצים; בנוסף, אפשר גם לשלוט בהיסטוריית הצפייה ביוטיוב, וגם להאזין ולמחוק את פקודות הקוליות של OK Google שהקלטתם וגוגל שומרת כברירת מחדל.

- ניהול בעיות אבטחה: במקום אחד מוצגים כל הנושאים הקשורים לאבטחת החשבון שלכם – למשל כניסות לא מאושרות ואפליקציות חיצוניות שמקבלות גישה למידע שלכם, ועוד. כאן גם ניתן להסיר את חשבון גוגל שלכם ממכשירים ישנים שאתם כבר לא משתמשים בהם.

- התאמה אישית של פרסומות: כאן ניתן להפסיק התאמה אישית של פרסומות. אמנם עדיין יופיעו לכם מודעות פרסום בגוגל, אך הן לא יותאמו על-פי ניתוח המידע האישי ותחומי העניין והגלישה הספציפיים שלכם. בעמוד זה אפשר גם לראות מה גוגל "חושבת" שמעניין אתכם (כמו תחביבים או חברות מסוימות).

- הורדת נתונים או מחיקתם: ניתן להוריד למחשב עותק של כל הנתונים שגוגל שומרת עליכם.

- תוכנית לניהול חשבון לא פעיל: כאן תוכלו להגדיר מה יקרה לחשבון שלכם אם לפתע לא תוכלו להשתמש בו - למשל, במקרה של מוות חלילה. תוכלו להחליט אם בתרחיש כזה החשבון יושבת – או ישותף עם אדם אחר שעליו אתם סומכים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר