פרסום ראשון

הרב שטרן למירי רגב: "לוותר על האירוויזיון"

רבה של ירושלים פנה במכתב לשרת התרבות מירי רגב בו הוא מבקש ממנה לוותר על קיום האירוויזיון בארץ לאור חילולי השבת הצפויים. "יהא זה מעשה גדול של קידוש השם" (בארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: פלאש 90)

פרסום ראשון: חילולי השבת שילוו את טקס האירוויזיון בעוד כשנה בישראל, מדאיג את ההנהגה החרדית והדתית. אחרי הפניה החרדית נגד האירוויזיון, כעת, חושף 'כיכר השבת' כי גם רבה של ירושלים, הגאון הרב אריה שטרן, פנה במכתב לשרת התרבות, מירי רגב, בבקשה לבטל את המופע בירושלים.

במכתב ששלח בסוף השבוע לשרה רגב והגיע לידי 'כיכר השבת' נכתב: "אקדים בתחילה שאיני מצוי בכל הדרוש להכנת ה'אירוויזיון', אולם הבנתי שמדובר על פעילות רבה בעיצומה של השבת וזו בוודאי פעילות הכרוכה בחילול שבת המוני".

"לכן החלטתי לבקש ממך מבעוד מועד שתעשי הכל כדי למנוע את הביזיון הזה", כתב הרב שטרן.

הרב שטרן המשיך וכתב לרגב כי "אני מצידי חושב שמוטב לה למדינת ישראל לוותר בכלל על ה"זכות" לארח את המופע אם יהא כרוך בחילול שבת".

את מכתבו סיים הרב שטרן: "יכול אני להבטיחך שיהא זה מעשה גדול של קידוש השם אם ידעו כולם שהמדינה מוותרת על דבר חשוב בגלל קדושת השבת, ומי שהמדינה יקרה לו, גם השבת צריכה להיות יקרה לו".

כזכור, סגן השר יעקב ליצמן, העביר לשרה רגב מסר לפיו מפלגתו לא תעבור לסדר היום במידה והשבת תחולל במסגרת אירועי ה'אירוויזיון' הצפויים להתקיים בעוד כשנה בירושלים.

במכתב ששיגר לשרת התרבות מירי רגב ולשר התקשורת איוב קרא, כתב ליצמן, כי "בשם מאות אלפי אזרחים, יהודים מכל האוכלוסיות והמגזרים, אשר שמירת יום השבת קרובה לליבם, אני פונה אליכם, כבר בשלב מוקדם זה, טרם נקבעו ההפקה וכל שאר פרטי האירוע המתוכנן, להקפיד שהדבר לא ייפגע בקדושת השבת ולפעול בכל דרך למניעת חילול שבת חלילה וחס, כפי שמחייב החוק והסטטוס קוו".

בתגובה למכתבו של הרב שטרן נמסר ממשרד התרבות, כי "סוגיית האירוויזיון איננה בסמכות משרד התרבות והספורט ואיננה מונחת על שולחנה של השרה מירי רגב. אנא פנו לגורמים הרלוונטיים שהסוגייה בסמכותם ובטיפולם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר