"מערכת היירוט כשלה"

דיווחים בסוריה: ישראל תקפה ליד דמשק

בתקשורת הסורית הרשמית מאשימים את ישראל בתקיפה של מחסני נשק בשדה תעופה ליד דמשק. לא ידוע על נפגעים או על נזק מיוחד. בישראל לא מתייחסים לפי שעה לדיווח (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
תקיפות בסוריה, ארכיון (צילום: תקשורת ערבית)

הטלוויזיה הסורית דיווחה הלילה (שלישי) שישראל תקפה יעד סמוך לשדה התעופה הבינלאומי בדמשק. לפי הדיווח, שני טילים ישראליים נפלו באזור. לא ידוע אם יש נפגעים או נגרם נזק. המרכז הסורי למעקב אחר זכויות אדם, הנמצא בלונדון, דיווח כי הטילים פגעו במחסני נשק של חיזבאללה שנמצאים סמוך לשדה.

ראש המרכז הסורי לזכויות אדם אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי התקיפה הייתה בסביבות השעה 01:00 בלילה ולמרות שפגעה במחסני נשק "לא היו פיצוצים אדירים". הוא הוסיף, כי מערכת ההגנה האווירית של סוריה "כשלה ביירוט הטילים".

סוכנות הידיעות הרשמית של סוריה, "סאנא", דיווחה, כי התקיפה נעשתה "במסגרת התמיכה של האויב הציוני בארגוני הטרור ובמטרה להעלות את המורל שלהם, לאור ההפסדים הגדולים מול הצבא הסורי בימים האחרונים".

ישראל תקפה בחודשים האחרונים כמה יעדים בסוריה, ביניהם גם שדה תעופה בו עשו שימוש האיראנים להעברת נשק לידי החיזבאללה. בחלק מהתקיפות הודתה ישראל כי היא האחראית אך בחלקן היא הותירה את העניין עמום.

בשבוע שעבר אישר גורם אמריקני ל-CNN כי ישראל היא שעומדת מאחורי התקיפה בליל ה-19 ביוני. המרכז הסורי למעקב אחר זכויות אדם דיווח אז כי 52 אנשי מיליציות איראניות התומכות בצבא אסד נהרגו בתקיפה במחוז אל-הארי שבמזרח סוריה, לא הרחק מגבול עיראק. במקרה זה ישראל לא התייחסה לדיווחים.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר בעבר כי הוא לא יאפשר לאיראן להתבסס בסוריה כשהדגש הוא על העברת נשק מתקדם לידי ארגון הטרור חיזבאללה שניצב לגבולה של ישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר