בשיבה טובה

נפטר מזכיר 'אגודת ישראל' המיתולוגי הרב משה גבירץ ז"ל

בירושלים הלך לעולמו ר' משה גבירץ ז"ל, ששימש כמזכיר הוועד הפועל העולמי של אגודת ישראל משך 65 שנה ומקורבם של האדמו"רים חברי המועצת החסידית (דיין האמת)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הרב משה גבירץ ז"ל והאדמו"ר מצאנז (צילום: באדיבות המשפחה )

הרב משה גבירץ ז"ל, ששימש כמזכיר הוועד הפועל העולמי של אגודת ישראל משך 65 שנה, נפטר לפנות בוקר (שלישי) בן 86.

ב'אגודת ישראל' מספרים, כי "בפטירתו אבדה דמות אגודאית מימים ימימה, איש שהיה אמון על ארגון הכנסים העולמיים המפורסמים, הכנסיות הגדולות וההרואיות וסיומי הש"ס ברוב עם".
ר' משה נולד בירושלים לאביו ר' יהודה ז"ל, מחשובי חסידי צאנז בירושלים וממקורבי הרבי מצאנז קלויזנבורג זצ"ל וכ"ק האדמו"ר שליט"א. מצד אמו היה נצר למשפחת ריבלין המפורסמת, דור עשירי בירושלים. בשנת תשי"ב התקבל לעבודה אצל שר הסעד הרב החסיד רבי יצחק מאיר הכהן לוין נשיא אגודת ישראל וחתנו של כ"ק האדמו"ר אמרי אמת מגור.
הוא נעשה לאחד ממזכירי 'הוועד הפועל', שהיה בשעתו גוף עוצמתי שניהל את תנועת אגודת ישראל העולמית. במהלך השנים, התקדם בעבודתו באגודת ישראל, שימש תקופה קצרה כמזכיר הסיעה בכנסת וניהל את 'בית פנחס' של אגודת ישראל בו מתכנסת ה'מועצת החסידית' למעלה מחמישים שנה. בהמשך, עבד תחת שרביטם של הרב פינחס יעקב לוין, ושל הרב יהודה מאיר אברמוביץ ז"ל.
הרב גבירץ היה מקובל ומקורב בכל חוגי אגודת ישראל ומחוצה לה. התחבב על כל רואיו והיה לשם דבר בחריצותו ובסדר שאפיינו אותו בכל פעילותו הציבורית הענפה.
היה מקושר ביותר למורו ורבו כ"ק האדמו"ר מצאנז ולחסידות צאנז המעטירה וכמו כן זכה לקרבה מכל גדולי ישראל בדור הקודם, בייחוד מאדמור"י בית גור, בעלזא, באיאן, סלונים ועוד. במסגרת פעילותו הציבורית היה ר' משה גם חבר הנהלת אגודת 'אפרת' מיום היווסדה, חבר הנהלת חברא קדישא 'קהילת ירושלים', חבר דירקטוריון בית חינוך עיוורים וגבאי ראשי ונאמן, אהוב ומוערך, בבית הכנסת המרכזי 'משכן שמעון' בשכונת קרית משה.
הותיר אחריו את אשתו החשובה רבת הפעלים, מוותיקות נשות החסד בשכונת קרית משה ושלושה בנים הממשיכים דרכו בתבונה ובצניעות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר