"רבנים, תשלחו להתחסן"

מכת חצבת בצפת: ילד חרדי מאושפז בבידוד

מחלת החצבת, המסוכנת, מתפשטת בקהילה החרדית בצפת. לאחר שבבית החולים זיו בעיר כבר נאלצו לאשפז ילד אחד בבידוד, קוראים אנשי המקצוע למהר ולהתחסן נגדה (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Nati Shohat /Flash90)

בימים האחרונים זוהתה התפרצות חריגה של מחלת החצבת בעיר צפת.

מדובר בכמה וכמה חולים מהקהילה החרדית המקומית, בעיקר ילדים, שנחשפו לחצבת ככל הנראה ממגע עם תושבים שחזרו ממדינות מסוימות באירופה שנשאו על גופם את הנגיף.

בבית החולים המקומי, זיו, אף אושפז ילד חרדי, בן 7 שנזקק לטיפול דחוף בשל המחלה שהתגלתה בגופו, והוא אף הושם בבידוד.

גורמי המקצוע מעריכים, כי הדבר יכול היה להימנע אם ההורים לילדים הללו היו מחסנים אותם, כראוי, אך משום מה לא נהגו כך. כעת קוראים במשרד הבריאות ובבית החולים זיו לכל מי שעדיין לא חיסן את ילדיו, למהר ולעשות זאת. ילדים בגילאי שנה עד 6 שנים יקבלו מנת חיסון אחת, ומגיל 6 ומעלה - 2 מנות.

"אנחנו מקווים שמנהיגי הקהילות יעבירו מסר חזק בנושא. אין סיבה שהמחלה הזאת תעשה 'קאמבק'. זה כל כך מיותר", אומר לכיכר השבת' גורם בכיר במערכת הבריאות באזור צפת.

גורם בכיר במערכת הבריאות באזור צפת אומר ל'כיכר השבת': "אנחנו מקווים שמנהיגי הקהילות יעבירו מסר חזק בנושא. אין סיבה שהמחלה הזאת תעשה 'קאמבק'. זה כל כך מיותר".

דבר המומחה: פרופ' לודר (באדיבות המרכז הרפואי זיו, צפת)

באשר לתסמיני החצבת והסיכון שבמחלה זו, מסביר מנהל מחלקת ילדים ב'זיו' פרופ' אנתוני לודר:" מחלת החצבת גורמת לסיבוכים מיידיים ומאוחרים. הסימפטומים של המחלה הם חום גבוה שנמשך בין שבוע לשבועיים, בעיות נשימה, דלקת ריאות, דלקת עיניים ופריחה בולטת וכואבת על כל הגוף".

"המחלה יכולה להתפתח לאי ספיקת חמצן, וגם למוות. סיבוך מאוחר יותר שמופיע, לעתים שנים אחרי המחלה, הוא ניוון של המוח, הגורם לדמנציה שאין לה טיפול. לכן", מדגיש הפרופסור, "חובה על ההורים להישמע להנחיות משרד הבריאות ואיגוד הרופאים הישראלי והבינלאומי, ולחסן כנגד חצבת בגיל שנה, ובמידה והילדים לא חוסנו בזמן, לגשת לקופות החולים ולהתחסן. אל להורים לקחת אחריות כה גדולה על גורל ובריאות ילדיהם".

עוד מציין פרופ' לודר, כי בשנת 1994 פרסם ד"ר אנדרו ווינקספיל בירחון מקצועי, כי קיים קשר בין חיסון לחצבת ואוטיזם. בהמשך המאמר התגלה כשקרי, ורישיונו של הרופא אף נשלל, אך הוא גרם לבהלה מיותרת בציבור, וישנם עדיין כאלו שעדיין לא מחסנים ילדיהם - למרות הסכנה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר