הביקור ההיסטורי

הנסיך וויליאם ביקר ב'יד ושם': "זה מבעית"

ביקורו של הנסיך בישראל החל בסיור במוזיאון יד ושם. משם ימשיך לפגישות עם נתניהו והנשיא. מהי הסיבה האמתית לביקור הנסיך וויליאם בישראל וכיצד זה קשור לשואה? (מדיני)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
הנסיך ביד ושם (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

יום לאחר שנחת בישראל, החל הבוקר (שלישי), הנסיך וויליאם, נכדה של המלכה, באופן מעשי את ביקורו בארץ בשורת אירועים ופגישות. בשעה 10:15 החל ביקורו של הנסיך ביד ושם בירושלים, הוא נפגש עם ניצולי שואה והניח זר באוהל "יזכור". לאחר מכן הוא ייפגש בנפרד עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו ועם נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין.

במהלך ביקורו ב"יד ושם", סקר וויליאם את מיצג הנעליים באנדרטת השואה, שנלקחו מיהודים שנשלחו להשמדה במחנות בתקופת מלחמת העולם השנייה - וכינה אותו "מבעית" וכי "לא ניתן לאמוד את עוצמת הזוועה".

באופן מעניין סבתא רבא של וויליאם, הנסיכה אליס פון באטנברג., הוכרזה כחסידת אומות העולם על כך שהצילה משפחה יהודית בזמן השואה בעת שהתגוררה ביוון. אליס שהתמודדה עם מצב נפשי לא יציב, אמו של הנסיך פיליפ, בעלה של המלכה אליזבט, קבורה בהר הזיתים בירושלים, כפי שביקשה בצוואתה. לעומתה, כל ארבע בנותיה התחתנו עם נאצים.

על פי ההערכות, אחת הסיבות המרכזיות לביקורו של הנסיך וויליאם, הוא הרצון לרצות את סבו בביקור בקברה של אמו. הנסיך פיליפ הגיע לביקור לא רשמי בישראל בשנת 1994 אך מאז לא יכל לבקר את קברה של אמו בשל התנגדות הממשלה הבריטית לביקור של בני משפחת המלוכה בישראל. סביו של וויליאם היה קשור לאמו בשנותיה האחרונות אז התאחדו השניים יחד בארמון לאחר שנים רבות של נתק בשל מחלתה, והוא לוחץ על בני המשפחה להגיע לבקר בקברה.

כעת אושרה לנסיך וויליאם ביקור רשמי בישראל, בפעם הראשונה מאז הקמתה של המדינה מגיע אחד מבית המלוכה לביקור רשמי בישראל, והוא יגיע במהלך יום חמישי לביקור קצר במתחם הקבר של אליס בכנסיה בהר הזיתים. אביו של וויליאם, הנסיך צ'רלס ביקר בקבר לפני כשנה וחצי כשהגיע לישראל להלוויתו של הנשיא שמעון פרס.

הכרזת הביקור ביום חמישי כ"ביקור בשטחים הכבושים" מעוררת עדיין סערה פוליטית והתנגדות רבה בישראל להתנהלותה של בריטניה בנושא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר