פרשת נוות בת שבע

פיתרון לתלמידות בית הספר? הוגש ערעור על פינויין

עיריית ירושלים החליטה להתייצב לטובת 500 התלמידות מנווה יעקב שפסיקת בית המשפט הותירה אותן ללא מקום לימודים בשנה הבאה, והגישה היום ערעור נגד פינויין (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

עיריית ירושלים מחריפה היום (שלישי) את מאבקה בפסיקת בית המשפט שהותירה את 500 תלמידות בית הספר 'נוות בת שבע' ללא מקום לימודים בשנת הלימודים הבאה, ומתייצבת לצד הבנות החרדיות.

• הבנות ללא מקום לימודים, ובעירייה מאשימים את המדינה

העירייה הגישה ערעור לבית המשפט העליון, על פסק דין בית המשפט המחוזי בו הוא הורה, כפי שפורסם ב'כיכר השבת', על ביטול הקצאת מבנה בית הספר ברחוב בלבן בנווה יעקב לבנות בית הספר החרדי.

בעירייה מבהירים בשיחה עם 'כיכר השבת', כי המאחר ומשמעות הקשה של ביטול ההקצאה היא, שכ-500 תלמידות יאלצו לפנות את המבנה בעוד כחודש מבלי שיש להן כל חלופה, היא החליטה להגיש גם בקשה לעיכוב ביצוע של פסק הדין.

לפי הערעור, אף שבפסק הדין נקבע כי החלטת עיריית ירושלים להקצות את המבנה לבנות בת הספר הייתה נכונה מהותית ונעשתה כדין, בית המשפט בטיל את ההליך רק בשל התעקשותו של משרד החינוך להתערב ולהפעיל נוהל ישן.

הערעור שהוגש היום (סריקה)

העירייה ציינה בערעור, כי מדובר בפסק דין שגוי מיסודו מכיוון שמדובר בנוהל של משרד החינוך שלא נאכף מעולם וקיימים בו פגמים מהותיים ומשמעותיים, וכן שבית המשפט המחוזי התעלם מהנסיבות המיוחדות.

כמו כן ציינה העירייה כי היה מקום לקבוע כי המשך ההקצאה מותנית בהשגת אישור משרד החינוך, תוך השארת המצב הקיים על כנו וכי ההחלטה איננה מידתית ותוצאותיה מרחיקות לכת במניעת פתרון חינוכי לכ-500 תלמידות.

כזכור, גם בפסיקת בית המשפט הודגש כי המשך פעילות בית הספר של הממ"ד (הציונות הדתית) במבנה היא ניצול בלתי יעיל שלו. "על העירייה לקבל החלטה מחודשת בעניין זה", קבע השופט.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר