משבר חוק הגיוס

ניסיון לפירוק ההתנגדות: אריאל אטיאס נפגש עם הגר"י כהן

בש"ס עמלים לרכך את ההתנגדות שהתעוררה בקרב ראשי הישיבות הספרדיות נגד חוק הגיוס. אמש נפגש השר לשעבר אטיאס עם הגר"י כהן, פגישה המצטרפת לפגישת דרעי והגר"מ צדקה (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
הגר"י כהן בכינוס נגד החוק (באדיבות המצלם)

בתנועת ש"ס עמלים בימים אלו לנסות ולפרק את ההתנגדות הספרדית שהתעוררה בקרב חלק מבכירי ראשי הישיבות הספרדיות, הטוענים כי חוק הגיוס החדש הוא גזירה נוראה, וכי למפלגות החרדיות אסור לתמוך בו - גם במידה ויבצעו בו שינויים.

ל"כיכר השבת" נודע כי השר לשעבר אריאל אטיאס, מי שאחראי על נושא הגיוס מטעם ש"ס, נפגש אמש (שלישי) עם הגאון רבי יהודה כהן, ראש ישיבת 'יקירי ירושלים', הנחשב לאחד הרבנים היותר תקיפים נגד חוק הגיוס.

בפגישה, שנמשכה שעה ארוכה, ניסה השר לשעבר לשכנע את ראש הישיבה כי החוק החדש הוא בגדר 'הרע במיעוטו'. בין היתר העלה הגר"י כהן את החשש כי מי שימלא את יעדי נגיוס הם דווקא תלמידי ישיבות מבני עדות המזרח.

פגישת אטיאס והגר"י כהן, מצטרפת לפגישה החשאית של יו"ר ש"ס השר אריה דרעי וראש ישיבת 'פורת יוסף' הגאון חכם משה צדקה, פגישה, שנחשפה לראשונה ב"כיכר השבת".

כזכור, דרעי הגיע ביום שני בערב, בחשאיות, לפגישה עם חכם משה. בכדי להסתיר את הגעתו, דרעי הסתיר את פניו עם המגבעת והשתמש ברכב של אחד ממקורביו.

"יתקיימו עוד פגישות מסוג זה", אומר בכיר בש"ס העוסק בנושא הגיוס, "אנחנו נשב עם גדולי הרבנים, נענה תשובות לשאלות, נוכיח שזה 'הרע במיעוטו' ונקווה להצליח".

נאום הגר"י כהן נגד חוק הגיוס החדש

יצוין כי בש"ס ניסו להסתיר את הפגישות המדוברות בכדי שלא להגביר את הביקורת בקרב חברי מועצת חכמי התורה של המפלגה, שכן חלקם טרם עודכנו בפרטי החוק, ואיש לא הגיע לעדכנם בנושא הרגיש ביותר בימים אלו.

כזכור, בנאומו התקיף, בכנס ראשי הישיבות הספרדיות, התבטא הגר"י כהן: "הרי מי שלא לומד לא צריך בשבילו חוקים כאלו, הוא מוצא לשם את הדרך לבד, כלומר שאת החוקים הם עשו בשביל אלו שרוצים ללמוד... אותם הם רוצים לקחת, מי שלא לומד יודע ללכת מעצמו, ולכן כל הסיפור הזה בשקר יסודו.

"אנחנו לא יכולים לעשות פשרות על התורה, אנחנו לא מוסמכים לזה, לא לאחוזים ולא לשום דבר, מי שנותן יד לזה יידע שצאצאיו יהיו הקרבן הראשון לדברים האלה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר