התייחסות מקיפה

מנדלבליט: המלצות לא מחייבות כתב אישום

היועמ"ש אביחי מנדלבליט התייחס לחקירות ראש הממשלה ולביקורת נגד מצד השמאל: "חושבים שאם יש המלצות - יש כתב אישום, ממש לא. רעשים" למיניהם לא השפיעו" (משפט)

ישי כהן | כיכר השבת |
מנדלבליט ונתניהו (צילום: Emil Salman, לע"מ)

במהלך דיון בוועדת חוק חוקה ומשפט של הכנסת, התייחס היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, לחקירות ראש הממשלה בנימין נתניהו והצהיר כי המלצות המשטרה לא מחייבות הגשת כתב אישום.

לדבריו: "לפני ארבעה חודשים העבירה המשטרה אלינו את המלצותיה בתיקים 1000, 2000. יש חוסר הבנה איך הדברים עובדים - חושבים שאם יש המלצות, ישר כתב אישום - ממש ממש לא".

היועמ"ש הסביר כי: "עיקרון העל שמנחה את התביעה הכללית הוא רק אחד - גילוי האמת. שיקול זה עומד מעל לכל שיקול אחר. אני דוחה בכל תוקף את הטענות כאילו יש גורם כלשהו או מערכת אכיפת החוק התגייסה לרדוף אחרי איש כלשהו. כשיש חשד סביר לעבירות, צריך לפתוח בחקירה. כל ניסיון לעשות דה-לגיטימציה למוסד עד המדינה - זה דבר שהוא משול לניסון למנוע את בירור האמת"

"יש עדי מדינה ב-4000 שמעידים גם על דברים בתיקים האחרים והמצב הזה מטבע הדברים חייב לבצע השלמות גם בתיקים האחרים" הוסיף היועץ המשפטי: "למשל - בתיק 4000 הגיעו אלינו הקלטות של עד מדינה שהיו קשורוים לתיקים האחרים,ולכן יש צורך בגביית עדויות נוספות שקורות בימים אלה. התיקים נמצאים בשלב מתקדם מאוד אבל יש עדיין עבודה.

מנדלבליט שלח מסר ברור לאנשי השמאל שמתקיפים מאותו: "אני מבקש לתת למשטרה לעשות עבודתה. אני אומר לאלה שאומרים להגיש כתב אישום - חכו. גם לחשודים יש זכויות. אני לא מתכוון להתפרק מחובתי להגיע לחקר האמת בגלל צייצנים. הם לא מזיזים לי את קצה הציפורן".

היועמ"ש הסביר את העבודה הקשה בתיקי החקירה: "בנוסף, אתם שמעתם לאחרונה בכמה הזדמנויות, גם מהמפכ"ל, גם פרקליט המדינה התייחסו לכך שהיקף החקירות של תיקים 1000 ו-2000 הוא גדול מאוד, גם מבחינת היקף פעולות החקירה, גם מבחינת חומרי החקירה התיקים הם מורכבים, ממש לא פשוטים גם בהיבט העובדתי וגם בהיבט המשפטי.

"זאת עבודה רצינית, זה לא עולם של ציוצים ברשתות חברתיות, והעיקרון של בירור האמת והמקצועית - זה עומד מעל הכל. מהירות היא חשובה אבל טובת החקירה חשובה בהרבה. הייתי אומר שהחשיבות שלה עולה באופן דרמטי על המחיר שנובע מהשלמות בחקירה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר