ההפגנות בבירת איראן

עלי חמינאי נגד המפגינים בטהרן: "פוגעים בביטחון הכלכלי"

המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי התייחס לגל ההפגנות בטהרן בעקבות המצב הכלכלי, ואמר כי על מערכת המשפט האיראנית להתעמת עם "מי שפוגע בביטחון הכלכלי" (חדשות)

אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

המנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי, התייחס היום (רביעי) לגל ההפגנות בטהרן בעקבות המצב הכלכלי, ואמר כי מערכת המשפט האיראנית חייבת להתעמת עם "מי שפוגע בביטחון הכלכלי" - כאשר הוא תוקף במרומז את המפגינים האיראנים.

באתר האינטרנט הרשמי של חמינאי צוטטו דבריו ממפגש עם בכירים במערכת המשפט: "האווירה הדרושה לעבודה, לחיים ולפרנסה של האנשים חייבת להיות בטוחה. מערכת המשפט חייבת להתעמת עם מי שמערערים את הביטחון הכלכלי".

מפקד משמרות המהפכה לשעבר, הגנרל יחיא רחים-ספאווי, התייחס גם הוא מוקדם יותר למחאות בטהרן, וקרא לאזרחים לגלות אורך רוח. "המשולש השטני - ארה"ב, ישראל וסעודיה - מנסה להחליש אותנו".

"חובתנו לפעול יחד כדי לעזור לממשלה המכובדת ולשלוחותיה השונות לפתור את הבעיות הכלכליות. אנחנו חייבים לנטרל את תוכניותיו של האויב לנהל מלחמה כלכלית ומבצעים פסיכולוגיים נגדנו" אמר רחים-ספאווי.

אמש אמר גורם בכיר במחלקת המדינה האמריקנית כי וושינגטון הורתה על הפסקת ייבוא מוצרי נפט מאיראן החל מנובמבר הקרוב. עם זאת, באיראן אומרים כי למרות האיום האמריקני, "ייצוא הנפט של איראן עומד על 2.5 מיליון חביות ביום, ואי אפשר לחסל כמות כזאת בתוך כמה חודשים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר