המשבר חזר

הגר"ד לאו לשרי הממשלה: לא לבצע שינוי בכותל - ללא אישור הרבנים הראשיים

הרב הראשי לישראל הגאון רבי דוד לאו, פנה לשרי הממשלה וחברי הכנסת בבקשה שכל שינוי ברחבת הכותל יעשה בכפוף לאישור הרבנים הראשיים לישראל: "יישאר בקדושתו לנצח" (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
הגר"ד לאו (יונתן זינדל - פלאש 90)

על רקע הדיונים להרחבת רחבת הכותל הרפורמי, הרב הראשי לישראל הגאון רבי דוד לאו פנה היום (חמישי) לשרים וחברי הכנסת: "כל שינוי ברחבת הכותל רק באישור הרבנים הראשיים".

לאחר שהגר"ד לאו נחשף לעובדה כי ישנה כוונה לבצע שינויים חד צדדיים בכותל המערבי וזה ללא תיאום עם הרבנים הראשיים, סבור הרב כי "לא ייתכן שבמקום הקדוש ביותר לעם היהודי במשך אלפי שנים יבוצעו שינויים שאינם לפי רוח ההלכה וללא אישורם של הרבנים הראשיים".

הגר"ד לאו בירך את השר אורי אריאל שהודיע הבוקר כי יתנגד לכל שינוי במצב הקיים ולא ייתן יד לפגיעה ברחבת הכותל.

הרב הראשי קרא לכל השרים וחברי הכנסת "ולכל מי שמסורת המקום הקדוש ביותר לעם היהודי חשובה להם, להתגייס לעניין ולפעול בכל דרך על מנת למנוע כל שינוי ברחבת הכותל, שאינו על פי ההלכה המסורה מדורי דורות שכן וועדות יקומו ויפלו אך הכותל המערבי שריד בית מקדשנו יישאר בקדושתו לנצח".

כזכור, שרת התרבות מירי רגב, המשמשת גם כיו"ר הועדה למקומות הקדושיםהודיעה אמש כי החליטה להתנגד למתווה הכותל אותו דורשים הרפורמים.

לדבריה: "החלטתי להיות נאמנה למצפוני ולכן הודעתי לראש הממשלה שאין בכוונתי לאשר את מתווה הכותל מתוקף סמכותי כיו"ר הוועדה למקומות קדושים. כל אדם רשאי לבקר בכותל ולשאת את תפילתו לבורא עולם, ובתנאי שיעשה זאת מתוך כבוד למקום ולמורשת ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר